Man skal være opmærksom på, at årsregnskabsloven skal anvendes af alle virksomheder, dog med enkelte undtagelser, hvor enkeltmandsvirksomheder ikke er i blandt.
Nu er jeg ikke ude efter at blive talt ned til, men jeg kan godt se at du som revisor har en del mere styr på det end mig. Og heldigvis for det da! Ellers havde du jo ikke noget arbejde.
Normalt taler jeg ikke ned til nogen og forventer derfor også det samme fra andre.
Nu er der en udbredt misforståelse af, hvad et korrekt årsregnskab er og ikke mindst kravene hertil, hvilket også er baggrunden for min nye blogÅrsregnskab eller saldobalance, hvor jeg gennemgår årsregnskabslovens bestemmelser.
Den opgjorte egenkapital skal følgelig reguleres med aktiverne, hvilket ikke er tilfældet her.
Det er nok lige præcist dette punkt jeg er ude efter! Men hvordan gør jeg?
Din balancesum er jvf. dine egne tal = med aktiverne, d.v.s. dit varelager. Hvis du ikke har nogen gæld i virksomheden, så vil din egenkapital være det samme som balancesummen. Dette er dog ikke sandsynligt, idet der alt andet lige bør være et mellemværende med moms m.v., under forudsætning af, at du er momsregistreret.
Nu er der en udbredt misforståelse af, hvad et korrekt årsregnskab er og ikke mindst kravene hertil, hvilket også er baggrunden for min nye blog Årsregnskab eller saldobalance, hvor jeg gennemgår årsregnskabslovens bestemmelser.
Maria - Tonny (og Martin) har helt ret - du har ikke en chance for at overholde loven med det regnskab du viser der - jeg pegede bare på det der var mest tydeligt - nok glemt varelager - men der er givet en masse andet. Tag og brug et par tusinde kroner på at få det rettet op hvis ikke der er for mange bilag. Læg dem tydeligt i dato orden, skriv tydelig forklaring på hvert bilag - og søg så en økonomiperson der for rimelig betaling vil rette op og få lavet det årsregnskab - så vil selvangivelsen være det mindste. Alene tror jeg ikke på du får det korrekt - og det kan blive dyrt - udsæt dig ikke for det
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
I har ret. Æv jeg må vist erkende at det er for stor en mundfuld det her. Synes ellers jeg havde styr på det, men der er for mange fejl og mangler. En revisor er bare frygteligt dyr og vil æde al overskud, og kan det så overhovedet betale sig at blive ved? Synes ikke jeg er klar til at slippe mit hjertebarn :(. Tak for jeres svar - jeg må have fat i noget hjælp til det.
Maria
BINGO! Det var dér jeg havde lavet ged i det.. Nu er det jo straks noget helt andet! Jeg har godt nok stadig et negativt resultat, men på knap så meget.. Og en positiv egenkapital - hvilket virker noget mere logisk i mit hovede ;).
og så har du også nu balance så aktiver og passiver er totalt ens går jeg ud fra?
Jeg turde næsten æde Johny Reimars bedste tyrolerhat på, at du med fordel kunne lade en med forstand på årsregnskab gå det igennem - det er ikke sjovt at blive udtaget af skat, og så skulle til at stå på hovedet - Få det korrekt - ikke for vores skyld men for din egen
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER