Lige et spørgsmål. Min ene afdeling www.ogsommer.dk har et sølvæble i logoet. Nu er jeg i tvivl om apple kan komme efter mig. Æblet er ikke i siluet men et æble. Der er står vel ingen steder, at apple har rettigheder til ALLE æble-logoer i verden - eller?
Jeg ville ikke være bekymret, netop som Tobias siger, er det afgrænset til specifikke industrier. Derudover tror jeg ikke at dit logo minder nok om Apples til der ville være en sag.
Nu har jeg talt med Patent og varemærkeregistreringen efter at jeg var inde og søge i deres registreringer og det eneste sølvæble som kom tæt på - var skrift fra et firma i tyskland som producerer alkohol.
Som hun siger:
- Apple vil aldrig have nogle chancer for at vinde en sag imod dig, da der er 2 kriterier som skal opfyldes:
1) Æblerne skal ligne hinanden - det gør de ikke
2) Det skal være inden for samme branche - eller noget som kan sammenlignes eller forveksles - Det er det ikke og kan det ikke.
Endelig vil hun anbefale mig til at vente med at registrere logoet indtil jeg er færdig med hele siden, mit HR-værktøj på Beck & Sommer samt Beck & Sommers logo. Endvidere skulle jeg vide, at da Apple og mit logo og brancherne ikke er indenfor samme "klasse" eller branche, så vil deres undersøgelser ikke komme i nærheden af Apple. Hvis Apple alligevel vil gøre indsigelser skal det være indenfor 60 dage - hvilket de ikke vil få noget ud af - og de derfor antager, at Apple har andet at bruge tiden på, når mit æble ikke kan forveksles.