Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance på tøj???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra kolding
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smile

Jeg har en forespørgsel til avancen på tøj? Jeg har fundet forhandlere ( i Europa ) til at starte en tøjbutik op, men ved egentlig ikke hvad min. prisen på et styk tøj kan være. F.eks. hvis jeg køber en styk bluse ind for 50 kr. ekskl. moms ( da det er momsfri indenfor Europa). Hvad kan jeg så min. sælge den for?

YL

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 15:38

Hej YL hvis det har interasse så kan du tilføje mig på Skype, der kan du stille alle de spørgsmål du vil :-)

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 15:39

Hej YL

Inden jeg blev selvstændig, arbejdede jeg hos et tøjfirma. Avancen var dengang - og er det msåke stadig - ca. 2,5. Dvs. at hvis du køber en trøje for kr. 100,- skal du mindst have 250,- ex. moms for den.

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Fra kolding
Tilmeldt 5. Mar 13
Skrevet kl. 15:59

Hej Daniel

Tusind tak for dit hurtig svar. Ja. Jeg er interesseret i at vide meget mere.   Big Smile

YL

Fra kolding
Tilmeldt 5. Mar 13
Skrevet kl. 16:30

Hej Michael

Tak for dit svar. Det er også det jeg har hørt, men var ikke sikker.

Yl

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:24

YL:

Jeg har en forespørgsel til avancen på tøj? Jeg har fundet forhandlere ( i Europa ) til at starte en tøjbutik op, men ved egentlig ikke hvad min. prisen på et styk tøj kan være. F.eks. hvis jeg køber en styk bluse ind for 50 kr. ekskl. moms ( da det er momsfri indenfor Europa). Hvad kan jeg så min. sælge den for?

Nu er det meget mere kompliceret at prissætte et produkt, end blot at nævne en købspris. Indenfor det som kendes som mærkevarer, der er avancen typisk 2,2-3 gange indkøbsprisen inkl moms. Går du over i noname produkter, så ligger den på 2-10 gange indkøbsprisen.

Selve fastsættelsen af prisen, er en videnskab i sig selv. Men som udgangspunkt, så skal du finde ud af, hvilken målgruppe, som du gerne vil ramme, og så sætte prisen ud fra det. Det gælder selvfølgelig om, at sætte prisen så højt som muligt, men uden at den bliver for høj til målgruppen. Og et lille tip. Lad vær med at sige, at målgruppen er kvinder. For med så bred en målgruppe, hvor du ik er specifik på nogen måder, så rammer du aldrig den rette pris... 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)