Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad hedder en forening på engelsk og tysk ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

I vores lille forening er vi ved at lave et nyt betalingssystem.

Men den leverandør kan ikke forstå dette.

Er det nogen der ved hvad en forening hedder på engelsk eller tysk - så de forstår det ?

Vi kan simpelthen ikke forklarer dem hvad det går ud på.

På forhånd tak.

Tilmeldt 30. Jun 12
Indlæg ialt: 120
Fra  Tekstforfatter Skrevet kl. 22:49

Går ud fra, at der menes en slags sammenslutning? På tysk hedder det "Verband" og på engelsk er det vel bare "association" 

Håber, at det hjalp lidt! 

vh.

Kristian 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:00

Forening hedder "Verein" på tysk.

Fra De Meern
Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Mobilbiz Skrevet kl. 13:05

Hejsa. Skyder også på association und Verein

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 13:48

Jeg har lige et spørgsmål, som er ren nysgerrighed ;) : Hvorfor er det vigtigt for din leverandør om du er et firma eller en forening? "association" kan være flere forskellige ting, og det vi kender som foreningsliv i Danmark/Norden er ret unikt, og ikke helt så kendt i flere lande, så alt efter hvor din leverandør er fra, kan det være grunden til at de bliver forvirrede. 

Hvis du bestiller et produkt, skal de vel egentligbare lave det? Mit forslag er, at du forklarer dem at det er en "association of people with common interests" som har brug for en platform til jeres arbejde ( eller hvad i nu har brug for) og at du som "head of" denne, står for kommunikationen og betalingen. For det kan være, at hunden ligger begravet i, at al forvirring kan føre til mistanke, og mistanke kan føre til spekulationer om manglende betaling, og der har vi vel alle prøvet at være -gys :)

Hvis ovenstående ikke helt giver mening, er det fordi jeg ikke helt forstår hvorfor din leverandør gerne vil have den detalje på plads, så hvis det slet ikke hjalp, er du meget velkommen til at uddybe det, så prøver jeg igen :)

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 09:09

Hej Pernille.

Forstår 100% din undren.

Men betalingsløsninger, banker, revisorer osv. er underlagt nogle strenge love som hvidvaskningsloven.

Så derfor :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)