Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en god konverteringsgrad?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen :)

Jeg sidder og analyserer en hjemmesides webshop og jeg har fundet ud af at de ca. har en konverteringsgrad på 0,615 %.

Det skal siges at webshoppen sælger elektronik og hårde hvidevarer.

Er det en god konverteringsgrad, eller er den dårlig?

Tak på forhånd :)

Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:08

Det er ikke ligefrem en god konvertering, men jeg tror det er meget normalt med lige den slags produkter. Det er jo begrænset hvor mange af dem der kommer ind på siden som vælger at købe en vaskemaksine.

Havde der været tale om billigere produkter, så havde du sagtens kunne forvente en langt højere konvertering. Måske mellen 1 og 5 %

Tilmeldt 2. Mar 13
Skrevet kl. 08:11

Okay, tak for svaret Smile

Jeg kan røbe at det er Wupti.com, der er tale om, hvor jeg har lavet regnestykket ud fra en vurdering af nogle artikler. Så med det i tankerne, tror du så det er en lav konverteringsgrad?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:08

Det er svært at tale om gode eller dårlige konverteringsgrader på et overordnet - alting er relativt og der er mange tal, som påvirker tallet.

Derfor giver det bedre mening, at sammenligne konverteringsgrader med lignende konkurrenter eller ændring ved splittest.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 10:26

thecartman:

Jeg kan røbe at det er Wupti.com, der er tale om, hvor jeg har lavet regnestykket ud fra en vurdering af nogle artikler. Så med det i tankerne, tror du så det er en lav konverteringsgrad?

Når det nu faktuelt r Wupti.com der er tale om, så er jeg sikker på, at deres trafikvolumen er ganske massiv. Og derfor så må være interessant at dele trafikken op i min. 2 segmenter - betalt trafik og ikke betalt trafik.

Jeg er nemlig overbevidst om, at deres betalte trafik har en væsentlig højere konverteringsgrad end nævnt her.

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 10:47

thecartman:

Han Cartman,

Har du lavet regnestykket udfra hvor mange der klikker på et par artikler? :) - Det lyder godt nok sindsygt upræcist? Har du adgang til hvor mange salg de har pr. dag eller pr. måned da?

- Anders 

Tilmeldt 2. Mar 13
Skrevet kl. 10:52

Jeg har fundet en kilde, godt nok lidt gammel men jeg kan ikke finde noget nyere, hvor de siger at de i løbet af 4 år har haft omkring 300.000 køb. Fra en anden artikel, fra samme periode, bliver der fortalt, at de har 30-40.000 unikke besøgende hver dag.

Antal unikke besøgende har jeg så ganget med 360 dage og dernæst ganget det med 4. Ud fra disse oplysninger har jeg lavet regnestykket.

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 10:56

Hej Cartman,

Smiler stort... :) Det er fedt at du på den måde er pragmatisk. Men de tal er altså for upræcise! :) Dvs. Vi kan stadig bruge tid på at vurdere om 0.6% er højt eller lavt til sådan en type webshop - Men realiteten kan "og er det sikker" være en hel anden... :)

- Anders 

Tilmeldt 2. Mar 13
Skrevet kl. 11:03

Hej Anders :)

Jeg har også selv tænkt, at det er ret upræcise tal.

Er det måske bedst at udelukke denne problemstilling?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)