Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert pris på faktura fra udlandet, problem ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har bestilt nogle varer hjem fra udlandet.

Prisen var 170$

Rabat på 10$

Fragt på 72 $

Total blev: 232 $

Har nu modtaget varene og en faktura, hvor der ingen fragt står på, ej heller rabatten og en total pris på 72$

Vil dette ikke blive et problem i mit regnskab ? Jeg er jo blevet trukket de 232$ på min konto og det skal jo slås ind som vareindkøb.

Dertil kommer der jo en regning fra skat på noget told osv. (som jo ikke vil stemme overens med det oprindelige beløb, da det er taget ud fra de 72$)

Vil det ikke bedste være og skrive til sælger og få emailet en korrekt faktura ? Eller hvad skal jeg gøre nu ?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:13

Hej

Ja, selvfølgelig er det et problem, at der ikke står det korrekte på fakturaen. Kravet til et bilag er jo at klarlægge, hvad et givet beløb går til. Så du må straks kræve at få en faktura, der indeholder alle oplysninger.

Men du kan ikke kontere hele beløbet (de 232 $) som varekøb. I dit regnskab skal fakturaen igen splittes op i de grupper, du oplyser her. Dog varepris minus rabat.

Dvs. 160 $ varekøb
72 $ fragt

Tilmeldt 1. Mar 13
Skrevet kl. 16:20

Tak for svar Birte.

Tænkte nok at det var et problem, skulle bare lige være sikker :)

Jeg har lige skrevet til sælger og der kom prompte en faktura som ser helt rigtig ud.

Jeg har ikke rigtig styr på det med regnskab endnu, har dog lige lavet et indlæg, hvor jeg søger en som kan hjælpe - så jeg får indtastet tingene korrekt :)

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 16:21

Fint, at du undersøger sagen. Og Amino er ikke det værste sted at spørge Wink

Tilmeldt 1. Mar 13
Skrevet kl. 16:49

Har faktisk lige et spørgsmål mere.

Pakken er jo kommet igennem tolden og jeg får jo nok et import brev fra skat.

Dem skal jeg vel også kontakte, så de kan få den rigtige faktura og sende en regning på det korrekte beløb ?

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 16:53

Ja, nu ved jeg ikke så meget om import (kun om bilag Smile), men du skal jo afregne efter det korrekte beløb.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)