Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bredbånd, erhverv eller "privat"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal til at have bestilt noget internet til min nye virksomhed, men syntes det er nogle høje priser de forskellige leverandører har på erhvervs internet, og så med lavere hastighed end hvis man bestiller som privatperson.

Kan man, som enkeltmandsvirksomhed, bestille alm "privat" internet på virksomhedsadressen, som de fleste steder kan fåes til 199/md incl moms, istedet for at man skal købe en erhvervsforbindelse, med den halve hastighed, og til 199/md + moms (og nogle steder endda op til ca 250+moms)

Virksomheden har adresse andetsteds end min privatadresse, og det skal sådan set kun bruges til en dankortterminal, samt varebestilling over nettet.

Mobilt bredbånd går desværre ikke, da der ofte er dårligt signal på alle udbydere i det område (de skiftes til at have dårligt signal, alt efter hvilken vej vinden blæser)

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 14:45

Hej

Jeg ville tage en erhvervslinje fordi der ofte er betydelig bedre support på.
Da du skal bruge linjen til Dankort er det nok begrænset hvor mange dage du må være nede ad gangen.

Personligt har jeg rigtig god erfaring med fullrate.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 16:12

Kan bare ikke helt se, hvordan det kan blive bedre support på nedetid, når det som oftest er en transformerstation el. lign. der er nede når internettet forsvinder, og om det er privat eller erhverv, så kommer den jo lige hurtigt op at køre igen i mine øjne, da det jo er den samme kobberlinie som det bliver leveret på, som naboens private net.

Og skal der så være VoIP med, bare til at kunne tage imod opkald (minutprisen er sådan set ligegyldig, da jeg bruger min private tlf til udgående opkald) bliver det endnu dyrere at vælge en erhvervslinie

EDIT: Fik så også et svar fra Telia, som jeg havde i tankerne til at levere internet/VoIP, da jeg kom til at nærlæse deres side, da de skriver, at har man under 10 ansatte, skal man bestille deres privat abbonement.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 08:48

Fordi det hos fleste firmaer er forskellige supportere der tager sig af privat og erhverv, så ofte har erhvervskunder 1. prioritet.
Der kan være lavet aftale om at der f.eks. 5 timers. responsetid hos TDC så de skal være på adressen inden for 5 timer, det er meget sjældent sådan på et privat produkt.

F.eks. har fullrate support frem til 22 på hverdage og frem til 17 i weekenden.

Det får du hellere ikke på et privat produkt.

Så hvis din linje får problemer vil du være bedre stillet som erhvervs kunde end som privat kunde.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 15:56

Endte ud med at få Fullrate erhverv alligevel, grundet de gav gratis oprettelse, forsendelse og guldnummer (besparelse på ca 500kr) selvom sælgeren i telefonen kun tilbød gratis guldnummer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)