Jeg har nu været i Shanghai i 2 måneder, og kunne godt tænke mig at sælge smykker til virksomhedder og private i Danmark.
Jeg er dog i tvivl om jeg må bo her og have mit firma i Shanghai og stadig have et dansk CVR nr.
Har overvejet at lave en web shop, og har tænkt på at ansætte en i Danmark til at sende varene ud til kunderne, men kunne os godt tænke mig at sende varene ud til kunden fra Shanghai, til at begynde med, men jeg har hørt at man visk skal ha et fjern lager i DK og jeg ikke må sende direkte til kunden fra Kina.
Jeg vil meget gerne finde smykker til dig, kan se at du os sælger andre ting, det marked jeg var ude på er en af de største i kina, og de har alt mellem himmel og jord, jeg brugte 2 dage og nåede ikke igennem smykke afdelingen.
Hvordan er kvaliteten på de smykker ? man kan vel både få kvalitet og kvantitet, det kommer vel an på hvor meget man vil give for varen.
Ang, den mulighed du selv har for at sende varerne direkte til kunden i danmark, er også ganske udmærket, men leveringstiden er enorm lang omkring 20 dage, hvis det skal sendes som okønomipost, samt kunden der bestiller varen får et problem med told og skat, hvis beløbet er højere en 80 kr pr ordre.
Jeg bor hernede fast, men har dog stadig adresse i Dk da jeg lige skal finde ud af om jeg vil bo her permanent.
Jeg tror os at kunderne ikke helt vil vente så længe på deres smykker, så det optimale ville helt klart være at sælge til butikker.
Der er forskel på smykkerne og det materiale det er lavet af, og de fleste vil have at man køber 10 dusin før de vil handle, og har på fornemmelsen at jo bedre kvalitet jo flere skal man købe.
Jeg har fundet en halskæde som stig p har som best seller, så man kan helt klart finde kvalitet.
Camilla, du skal da slå dig ned som agent og dermed formidle kontrakter og kontakter.
Der er SÅ mange store leverandører fra Kina, Thailand etc. 8jeg køber direkte fra dem), men hvor jeg gerne vil have "min" mand derude - for at kvalitetssikre, som har kendskab til den danske lovgivning etc.