Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til tastselv ved skat (Solceller og enkeltmandsfirma)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber at nogen der ved hvordan man gøre dette.

Jeg har  fået et solcelleanlæg efter den gamle ordning og den skal afskrives.

Nu har jeg lige startet en enkletmandsfirma.

Mit spørgsmål er:

I tastselv ved skat er det rubrik 112 man skal skrive sit underskud ind på solcelleanlægget men det er også der jeg skal skrive mit firma underskud ind!

Kan det passe at begge underskud skal lægges sammen og skrives ind i den samme rubrik?

eller er der nogen der ved hvilken rubrikker man ellers skal skrive det ind i?

Håber nogen kan hjælpe!

Mvh

Jesper Krabbe

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:57

crab:
Nu har jeg lige startet en enkletmandsfirma.

Jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår det: Du har lige startet en enkeltmandsfirma. Er det fordi du har fået et solcelleanlæg eller er det et firma, der beskæftiger sig med noget andet?

Og når du siger , at du lige har startet enkeltmandsfirma, mener du så, at du har fået et cvr-nummer? Og var det så i 2012 eller er det først her i 2013?

Hvis du havde et firma i 2012 OG solcelleanlæg i 2012, så er jeg næsten sikker på, at begge underskud skal lægges sammen.

Men hvis du har et firma, skal du vel lave en udvidet selvangivelse og der er fristen 1. juli, så mon ikke her kommer nogle begavede eksperter på banen inden da? Smile

Tilmeldt 14. Feb 13
Skrevet kl. 18:07

Hej

enkeltmandsfirmaet er noget der beskæftiger sig med noget helt andet det har sit eget CVR, Der er start her i 2013.

solcelleanlæggget har sit eget CVR. og er startet i 2012. De to ting har intet med hinanden at gøre! 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:18

Jamen, underskud fra 2013 kan du først sætte på selvangivelsen i 2014, så du skal i år kun opgive underskudet fra solcelleanlægget.

Normalt kan en og samme person ikke "eje" to cvr-numre, men det har måske noget med de særlige regler om solceller at gøre?

Tilmeldt 14. Feb 13
Skrevet kl. 18:36

Har fået af vide når man starter et firma må man gå et halv år tilbage ang. udstyr til firmaet så det er jo 2012 men det kan godt være at det er først 2013 årsopgørelse dette skal med..

Solcelleanlægget har sit eget CVR og er kun tilknyttet dette!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33

crab:
Har fået af vide når man starter et firma må man gå et halv år tilbage ang. udstyr til firmaet så det er jo 2012

Jeg tror at det som du har fået at vide er du har momsfradrag for startomkostninger også selv disse er afhold inden virksomheden startede. Så vidt jeg ved, så skal du efterangive momsen og tage omkostningerne med i 2013.

Stig

Tilmeldt 14. Feb 13
Skrevet kl. 19:51

Jeg er også kommet til samme konklusion, så tak for svarene!

Mvh

Jesper Krabbe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07

accountman:
Jeg tror at det som du har fået at vide er du har momsfradrag for startomkostninger også selv disse er afhold inden virksomheden startede. Så vidt jeg ved, så skal du efterangive momsen og tage omkostningerne med i 2013.

Eller alternativt overveje at flytte dit starttidspunkt tilbage til det tidspunkt hvor du gar afholdt dine første udgifter (hvis muligt).

/Henrik

Tilmeldt 26. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Fra  AM-Result Skrevet kl. 13:01
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)