Hej, jeg har et spørgsmål angående skattefradrag og moms.
Jeg skal på forretningsrejse til august og mødes med en partner hvor vi henover 2 uger skal mødes jævnligt og drøfte vores forretning. Min partner bor i det land jeg resjer til.
Jeg vil derfor spørge om, om jeg kan trække flybilleten fra i skat og få moms retur for den.
1) Under de 2 uger vil jeg naturligvis også ordne private ting samt der bliver tid til afslapning
2) Jeg tager min kone med (regner dog ikke med at jeg kan trække hendes billet fra)
3) Rejsens primære formål er dog forretning på trods af at der bliver tid til afslapning.
Må jeg trække mine rejseudgifter fra? Jeg kan vel ikke trække min kones udgifter fra, eller må jeg gerne have en ledsager med?
Det lyder som en salominisk løsning - og selv tage hele konens udgift. Den vil skat i alle fald ikke kunne brokke sig over, og de dage du ikke arbejder, ikke noget fratræk for hotel, så er du på den rene side
Det vil være godt at kunne dokumentere lidt med at du faktisk mødes og har arbejde de dage du har det, for igen - er det et lidt eksotisk sted (thailand eller new york o.l.) og hustruen følger med, så vil det være en af dem skat ville spørge ind til hvis man bliver udtaget
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det skal jo gerne være en partner du kan påvise du har forretning med - køber fra - sælger til - har en betydning for din forretning der kan påvises og igen - taler vi et sted man ellers normalt forbinder med oplevelse og ferie, så skal der jo være et formål med at mødes f.eks. 5 dage med sådan en partner, ellers ville jeg mene skat ville se dem som ferie med hustruen. Kun du selv ved hvordan du bedst dokumentere behov og møder osv
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det SKAT almindeligvis efterspørger er et program for den forretningsmæssige del af turen. Ved fordeling mellem erhverv og privat - så tæller et 2 timers møde ikke som en enkelt dag.