Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gengivelse af nøjagtige farver i webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg ønsker at gengive farverne på mine produkter så nøjagtigt som muligt i min webshop. Men det er lidt sværere end jeg havde troet. Jeg har forsøgt at tage billederne med mit ellers udemærkede Canon kamera, men jeg synes ikke rigtigt det gengiver farverne særlig godt. Så har jeg forsøgt at tage billederne med Ipad og her gengives farverne lidt bedre. Men når det så bliver ført over på pc'en, og jeg tager farverne fra Ipad-billederne, synes jeg stadig ikke resultatet er helt godt nok. Heller ikke selv om jeg så forsøger at bringe billederne tilbage over på Ipad'en for at se, om den gengiver det helt rigtigt.

Det er selvfølgelig også en svær ting at have med at gøre, for det hele afhænger jo af indstillingerne på den enhed kunden ser varen fra - og samtidig afhænger det af, om billedet i shoppen skal afspejle produktets udseende i halvmørke eller dagslys.

Men stadig synes jeg det kan blive mere optimalt end det er nu. Er der nogen, der kan sige, hvad man kunne gøre for at opnå det mest bedste resultat? Det kan i mit tilfælde ikke betale sig at investere i prof. udstyr, da der kun er tale om nogle enkelte farver, der dog stadig er vigtige. Jeg tænkte lidt på, om jeg i yderste konsekvens kunne sende farverne ind til nogen, der måske kunne give mig farvekoder på dem, men jeg ved ikke, hvem der skulle kunne gøre det.

På forhånd tak for hjælpen! Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12

Du kan få en professionel til at tage billederne af dine produkter. Du kan finde dem ved at søge på produktfotografering på google.

Jeg mener det koster fra ca. 30 kr. pr. foto.

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:21

Karsten Sønderup Hansen:

Du kan få en professionel til at tage billederne af dine produkter. Du kan finde dem ved at søge på produktfotografering på google.

Jeg mener det koster fra ca. 30 kr. pr. foto.

Jeg skal ikke have billeder af produkterne, jeg skal bare bruge farverne. :)

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 13:55

Hej 1980'er,

Er du 1000% sikker på at du har kalibreret din skærm til at gengive farver korrekt? :) Der findes en masse gratis programmer der kan hjælpe dig med det... Og er du 1000000% sikker på at du tager billederne under de korrekte lysforhold? :)

- Der er for mange variabler i regnestykket til at du kan få et godt bud på løsningsforslag herfra :)

- Anders

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 14:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at ramme nogenlunde korrekt - er det enkleste at du fotograferer i RAW format - og at du på det første billede sørger for at have et gråkort med i billedet.

Hvis du redigerer i fx. Photoshop eller Phoshop Elements kan du nu åbne alle dine billeder på en gang i RAW konverteren - markerer dem alle - og justerer farverne på alle billeder på én gang ved at klikke på gråkortet på første billede.

(Man kan også benytte et kort med farvefelter - men det bliver lidt mere kompliceret - tilgengæld 100 % korrekt.)

Dette forudsætter at du benytter samme belysning til alle optagelser.
Skifter du lys - fx. fra dagslys til kunstlys - eller benytter andre lamper - skal du tage et nyt gråkortbillede.

Men som det før er nævnt - så forudsætter det hele at din egen skærm er kalibreret korrekt - så den viser korrekte farver.

For at kunden i den sidste ende kan se farverne korrekt- forudsætter det også at kundens skærm er kalibreret korrekt

God fornøjelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)