Hej aminoer! Jeg ønsker at gengive farverne på mine produkter så nøjagtigt som muligt i min webshop. Men det er lidt sværere end jeg havde troet. Jeg har forsøgt at tage billederne med mit ellers udemærkede Canon kamera, men jeg synes ikke rigtigt det gengiver farverne særlig godt. Så har jeg forsøgt at tage billederne med Ipad og her gengives farverne lidt bedre. Men når det så bliver ført over på pc'en, og jeg tager farverne fra Ipad-billederne, synes jeg stadig ikke resultatet er helt godt nok. Heller ikke selv om jeg så forsøger at bringe billederne tilbage over på Ipad'en for at se, om den gengiver det helt rigtigt. Det er selvfølgelig også en svær ting at have med at gøre, for det hele afhænger jo af indstillingerne på den enhed kunden ser varen fra - og samtidig afhænger det af, om billedet i shoppen skal afspejle produktets udseende i halvmørke eller dagslys. Men stadig synes jeg det kan blive mere optimalt end det er nu. Er der nogen, der kan sige, hvad man kunne gøre for at opnå det mest bedste resultat? Det kan i mit tilfælde ikke betale sig at investere i prof. udstyr, da der kun er tale om nogle enkelte farver, der dog stadig er vigtige. Jeg tænkte lidt på, om jeg i yderste konsekvens kunne sende farverne ind til nogen, der måske kunne give mig farvekoder på dem, men jeg ved ikke, hvem der skulle kunne gøre det. På forhånd tak for hjælpen! |
Du kan få en professionel til at tage billederne af dine produkter. Du kan finde dem ved at søge på produktfotografering på google.
Jeg mener det koster fra ca. 30 kr. pr. foto.