Hej allesammen :-) Jeg har haft ideer om at stifte virksomhed, men jeg er nødt til at udprøve produktet først. Jeg har fundet en sælger på eBay, som jeg har overvejet at købe fra. Jeg er dog lidt skeptisk mht. køb af ting udenfor EU, især fra USA og eBay, da jeg har fået tillagt et kæmpe gebyr, da jeg købte bodybuilding kosttilskud fra USA (endte med at betale 1.000 DKK på en ordre på 500 DKK). Selve produktet koster $24,95 hvilket er ca. 142 DKK. Jeg har Googlet lidt rundt og læst om toldregler, og hvis jeg forstår rigtigt, så er reglerne således: 0-80 DKK = Ingen importgebyr, moms og told 80-1.150 DKK = Betal importgebyr og moms 1.150+ DKK = Betal importgebyr, moms og told Åbenbart har sælgerne fået 99.6% positiv feedback, så selve sælgeren er ikke ligefrem problemet, men jeg har virkeligt ikke lyst til at betale ca. 340 DKK for et produkt, som koster 142 DKK. Det lyder måske lidt nærigt, men jeg er 17 år gammel. Har told en måde at checke på, hvad indeholdet af ordren koster? Kan jeg undgå at betale de ekstra gebyrer? Mange tak på forhånd Lasse |
Du kan jo se om du kan finde produktet på Ebay UK eller Ebay DE istedet - så er der ikke gebyr på import.
Mvh