Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - lukning af i/s????

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er kørt surt i mit firma og har besluttet at lukke det. Firmaet er et i i/s der sælger boliginteriør. Hvad gør jeg? Jeg har et eksisterende varelager indkøbspris ca. 80000 ex moms og har forsøgt at komme af med det til en fornuftig pris. De bud der er kommet ind ligger i størrelsesordenen 20000. Hvis jeg sælger det hele til 20000 kan jeg så trække 60000 fra som tab på min selvangivelse? Skal et varelager altid sælges til en anden der er cvr. Registreret eller kan det sælges til en privat? Håber at i kan hjælpe. På forhånd tak :-)
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 18:13

Du skriver en ophørsblanket, hvor alle interessenter underskriver, her ska dul også skrives hvad du gør med dit lager.

Du kan fratrække kr 60.000 i virksomhedsregnskabet. Hvis du sælger til en anden virksomhed er det momsfrit, sælger du til private skal du tillægge moms. 6567.virk ophør.pdf

Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:13

Tak for dit svar. Ved salg til privat er det så moms af salgspris jeg skal afregne eller? Hvis ophør er 1/4/2013 hvornår og hvordan skal det selvangives?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25

I og det jo I er et I/S og for at få det ret - så tag en revisor ind over for at afslutte korrekt -både i forhold til hinanden - evt-gæld (ved du ikke nævner om der kunne være en sådan, men krav kan komme længe efter en lukning.

Ellers-  sælges med moms til trediepart uanset om det er en momsregistreret eller ikke - og hvis lukning er 1/4-2014 så skal I angive moms frem til 2 kvartal og lukningsregnskab skal laves og indberettes korrekt af jer begge til årsopgørelsen for 2013 og kunne fremvises på krav fra skat. Jeg tror ude fra dit spørgsmål, at I vil ha fordel af at tage hjælp af økonomimand eller revisor - og husk I er mindste 2 der skal afslutte selvangive i forhold til afslutning af et IS

Ja med alt kørt og regnskabsført korrekt - kan I - og bemærk I - trække tabet fra, men hvis skat mener det ligner en hobbyvirksomhed og I ikke har abejdet seriåst nok for at være en egentlig virksomhed, så kan de nægte fradrag i anden personlig indkomst = i selvangivelsen

Du kan -hvis du har kræfter - læse om hvornår skat godkender fradrag i anden personlig indkomst og hvornår de ikker gør som en grov vejledning HER, men I lyder nu til at ha lidt et tab der nok kan fradrages - brug dog lige tid på at læse igennem Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 15:38

Du skal tillægge moms af den pris du får, f.eks 10.000 incl moms 12.500 til private

Hvis virksomheden ophøre den 1/4 dit momsnr er ophørt. Husk at skrive det på selvangivelsen for 2013

Virksomhedens regnskab opgøres på nomal måde når året er slut, Jeres virksomheds år er så kun på 3 mdr, hvor dit salg af lager så indgår

Sælger I først Jeres lager feks august til privat eller dig selv må du efterangive momsen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)