Er igang med at læse industrielt design på AAU, så er ekstremt interesseret i dansk design :) Dejligt at se nogen der eksportere daske varer istedet for at importere kineserknallerter og alt det skrammel hehe
ja det har du ret i. Produkter som er "DANSK" design og som adskiller sig fra produkter som allerede findes på markedet - hvor langt er du med produkter og mulighed for produktion ?
Jeg er desværre stadigvæk kun idefasen, og har haft lidt svært ved at beslutte mig for hvad jeg vil lave. Det er derfor at det kunne være kanon hvis du havde en ide til hvad der måske var marked for ?
Jeg har ikke etableret noget firma endnu, da jeg gerne vil være helt sikker i min sag. Har dog sparet en god del op til den dag jeg hopper ud i det :)
Jeg går på Danmarks Designskole som industriel designer - du kan jo sætte et opslag op herude eller sende en mail til studieadministrationen, så du kan få dit tilbud op på intranettet..? :)
Denne her ligger måske på grænsen af hvad du kalder dansk design.
Den er skam 100% dansk designet og produceret, men hvor meget design der ligger i den efter din smag ved jeg ikke.
Det drejer sig om en ny dansk opfindelse min far Kai Clemmensen har opfundet, designet og sat i produktion. det er kort fortalt en underarmsstøtte til forebyggelse af museskader ved arbejde med computermus, som har vist sig at være meget effektiv. Den kaldes "Dynamic MouseSupport" og du kan læse mere om den på www.dynamicmouse.com + se billeder.
Det er meningen at den skal sælges på verdensplan, men vi er endnu kun kommet til Danmark. I de kommende uger vil der bliver reklameret for den med udsendelse af pressemeddelelser og reklamer forskellige steder i DK, og vi håber på god respons.
Den engelske hjemmeside kan der godt gå omkring 1-1½ måneder med, men den engelske oversættelse kan være klar om 2-3 uger hvis du har brug for det.
Der er indtil videre produceret 6000 eksemplarer klar til salg, i 3 forskellige farver. Blå, mørkegrå og grå. Så vi er sådan set klar til salg.
Ellers kan jeg fortælle at der ikke findes et lignende mekanisk system på markedet i dag. Det er det eneste af sin art der beviseligt er testet effektfuld.
Hvis du ellers har nogen spørgsmål er du velkommen til at skrive igen.
Hvilke kontakter har du indenfor produktion af et el-produkt ? Jeg har haft Design og produktion på A nevau da jeg gik på htx, så kan godt finde ud af det meste af hvad der skal være i produktet, men kender umiddelbart ikke nogen producent til den slags :(
Har en pisse god ide, der går ind og dækker et behov du ikke vidste du havde ;) Jeg har lavet en model og nogle små-tests... Har desuden en del ideer til et rigtigt fedt design... Det største problem er bare lige den elektroniske indmad...
Hvis du synes det lyder spædende så skriv lige til mig: renew@webspeed.dk
Mvh René Wellejus
ps. Undskyld hvis teksten er lidt uoverskuelig, men har lidt travlt hehe