Hej. Vi er to gutter der har besluttet os for og starte internet handel i tyskland, hvor vi vil sælge protein, og div trænings udstyr. MEN så er spørgsmålet, er det lige til og starte det op, eller hvad kræver det alt og ku få det op i tyskland, vi har selvfølgelig styr på lokaler i tyskland, og hvor vi får varene fra, priser osv. grunden til vi ikke kan starte det i dk er de strikse regler i dk med fødevarestyrrelsen. Det skal så lige siges at der ikke skal puttes en masse penge i firmaet endnu, det skal være lidt "hobby basis" ved siden af vores fuldtids job, for og se om det er noget man kan få op og kører, inden vi satser alt i det :) håber på nogle svar der kan hjælpe os lidt videre, som måske enda taler af egen erfaring ;)
Mvh Claus |
Drop ideen hvis det bare er for at slippe for de danske myndigheder. Du må ganske rigtig sælge lidt flere produkter i Tyskland men tilgengæld er der mange andre regler som gør at jeg ikke kan anbefale at starte op i Tyskland. Selvom vi fik ekspert bistand og brugte flere hundrede tusinder på rådgivning i startfasen er der altid mulighed for at få det der hedder en abmahnung, og det skal man bare budgettere med.
Tyskland er ikke et sted du driver webshop på hobby basis uden at ville sætte sig ind i rigtig mange regler og være forberedt på at få breve fra advokater der koster en del penge.
Det er mere besværligt at sælge kosttilskud end i dk, og jeg ville absolut ikke anbefale det på hobby basis. Alle jeres penge kommer til at gå til abmahnungen mv. I må ganske rigtig sælge lidt flere produkter, men det er ikke det værd.
Har selv en webshop i Tyskland med protein osv. Siden 2006. Deraf mine erfaringer