-Kan man trække kørsel fra i skat, når man køre ud til stævner?
Som KAH skriver - hvis I har indtægter ved det ja, men en bokser kan ikke trække noget fra for at køre ud og bokse ved et stævne som del af sin hobby. Hvis klubben kører og har en udgift ved at køre til en klubbil, kan den konkrete udgift til bilens kørsel trækkes fra - det sker jo så som udgift i forhold til klubbens kontingent indtægter som så skal være skattepligtige
Herlev Boxing:
-Kan man trække noget fra når man køber noget til klubben?
Ja hvis det er som del af regnskabet og klubben betaler skat af sine indtægter, så kan den trække de udgifter som er nødvendige for at have indtægterne (ex kontingent) fra, men igen forudsætter det at klubben betaler skat af de kontingent indtægter vil jeg mene. Jeg troede (men ved slet ikke) at mindre sportsklubber havde egne regler og ikke blev beskattet direkte af f.eks. kontingenter
Jeg kunne tro det var mere aktuelt at foreningen/klubben betalte dig visse ting skattefrit Det kan de efter regler som du ser i linket - jeg ved ikke om dette er det nyeste hvad satser angår, men tror det - check dog selv efter
Hvis bokseklubben er almennyttig og ikke driver erhvervsmæsig virksomhed, skal den som hovedregel ikke betale skat og hvis man ikke skal betale skat, giver det ikke mening at trække noget fra i skat.