Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med aliexpress 1 stk ordre og spg ang ulovlige vare

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Første indlæg så bær over med mig :D

Har længe gået med tanken om at starte med import af vare og har fulgt med herinde længe.

Har set aliexpress bliver anbefalet og kan se man nogen steder kan bestille enkelt stk af nogen vare partier med gratis fragt.

Tænker at når nogen ting koster under 80 kr grænsen kan det betale sig at hive enkelt stk hjem, både til test med også til at spare penge.

Har firmaerne noget imod at man kun bestiller enkelt stk?? også hvis man gør det mere end en gang?

Er 80kr grænsen excl porto? eller skal man indregne porto med som man skal når der skal betales told?

Hvordan ved man om en vare er ulovlig at indføre?? f.eks må man indføre kortspil uden videre også hvis det er uno og pakningen ligner den orginale uden der står producent?

Hvad med tøj uden logo?? skal man være opmærksom på om det ligner en bjørn borg kopi etc?

Det var lige mine indledne spørgsmål.

Tilmeldt 24. Feb 13
Skrevet kl. 20:24

Lige et tillægs spørgsmål.

Hvordan er reglerne for elektronik tilbehør.. tænker controllere til ps3 wii etc.. hvornår er det en ok kopi og hvornår er det ikke?? går udfra den ikke må ligne en orginal 100%, men hvornår er de ok?

Tilmeldt 21. Jan 12
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:34

De 80 kr er inkl. porto.

Kosten tingen 70 kr, og fragten 20 kr, så bliver det 90 kr, altså over de 80, og din pakke kan derfor risikere at blive taget i tolden.

Tilmeldt 24. Feb 13
Skrevet kl. 20:44

Er du 100% sikker for der er først told på vare over 1xxx kr. Og synes jeg kan se via postdk at der ikke tages mons af fragt.
Men kan ikke helt læse mig frem til om minimumsgrænsen på 80 kr bare er varens pris eller man skal have fragt med, derfor jeg lige vil være helt 100%

Tilmeldt 24. Feb 13
Skrevet kl. 21:18

Fandt selv svar på det første og er varens pris under 80kr så er fragt prisen underordnet

Tilmeldt 24. Feb 13
Skrevet kl. 21:19

Må hellere skrive ordrens samlede pris.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)