Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder jeg nogle dygtige designere, som gerne vil prøve kræfter som selvstændige

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

indrykkede nedenstående - men har nok erkendt, at den slags næppe er at finde her på Amino, så er der nogen som kender nogen.

Udgangspunktet er en tøjdesign med 4 partnere. 3 designere (kvinder, Børn/Unge og mænd) samt en på forretningsudvikling, økonomi, jura o.lign.

Konceptet er eget design solgt via homeshopping konsulenter - er allerede et afprøvet koncept, der findes en del danske med stor succes - og det er en salgskanal, som er i kraftig vækst og ideel til opstart, da det ikke er særlig kapitaltungt. Det er en super højDB-branche og en realistisk overskudsgrad vil være 30%-40% efter provision til konsulentstaben.

Jeg har 8.000 email adresser i en eksisterende webshop, som skydes ind - og som er både kundeemner og rekrutteringsemner til konsulentstaben.

HER MIT OPRINDELIGE INDLÆG:

3 designere søges: Kvinder, Mænd, unge/børn. Vi skal kunne levere hele spektret. Smykker, sko og andre accessories kan også være interressant, men her er jeg i første omgang mere interesseret i, at vi prøver at blive forhandlere.

Jeg har ca 8.000 mail adresser + en webshop + erfaring fra en af de mellemstore danske modebrands (kvinder).

Min baggrund er økonomi, administration og forretningsudvikling. Er fuldtidsansat som CFO, og har været revisor (8år) økonomichef, CFO og managing director i samlet små 20 år. Er fra1965. Uddannelsesbaggrund HD(r) og Cand.merc.Aud.

Min tanke er et koncept i stil med det som en del er enige om, vil bære en stor del af de mindre designvirksomheder frem de kommende år - homeshopping med fritidskonsulenter - kombineret med eget webshop (som dog ikke skal være brandets egen hjemmeside). Der findes allerede en del (prøv blot at google homeshopping tøj) - og de har ret stor succes. Det er effektivt og en billig måde at komme igang.

En første kollektion til ca. kr. 200.000 - og så er man igang.

Min tanke er at vi skyder det vi hver især kan med 25% ejerandel til hver. Som designer skyder man sin første kollektion ind og jeg skyder dels de ca 8.000 kunde emner ind samt erfaring og kompetence indenfor økonomistyring, finanser, juridiske forhold forretningsudvikling, personaleforhold mv.

Som udgangspunkt er det virksomheden som ejer konceptet - men der skal findes en løsning, hvis man vil trække sig ud.

Skriv hvis du mener du er dygtig nok - kender nogen som er det - og selv kan finansierer den første kollektion.

Stig

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 18:16

Stig B.:
Min tanke er at vi skyder det vi hver især kan med 25% ejerandel til hver. Som designer skyder man sin første kollektion ind og jeg skyder dels de ca 8.000 kunde emner ind

Hej Stig,

Spændende ide - jeg ved ikke hvorfor du ikke har fået nogen med på ideen , men een grund kunne være at indskuddet virker skævt, hvis man tager dit oplæg for pålydende.

Du beder de andre om at skyde deres hjerte blod ( design) og penge til produktion af kollektion, mens du kun indskyder 8000 adresser. Det kan være du skal forklare nærmere for umiddelbart ser indskudsforholdet meget ulige ud.

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 09:54

Det kan du have ret i. Ideen er nu, at man får sine 200.000 tilbage igen af første salg og derefter er med.

Så alle er "gratis" med, og man kommer ind med forskellige kompetencer. Hvis man kigger på nogle af dem, som har succes, så er der en del, hvor man er 2 i selskabet. En som kan det kreative og en der har styr på alt det andet omkring det at drive forretning.

Rigtig mange som prøver alene - kun med kreativt input går ned - det er supersvært at styre og holde fokus, og derfor "tæller" kompetencerne ens. Kan godt være der er hjerteblod - men det er sjældent nok til at styre og opbygge en virksomhed - derfor har de fleste også f.eks. en CFO og en markedsføringsmand tilknyttet.

Men tror du har ret i, man synes man "kommer med mere", når man er den kreative - men det mener jeg jo så ikke helt.

Tak for inputtet.

stig

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 11:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stig B.:

Men tror du har ret i, man synes man "kommer med mere", når man er den kreative - men det mener jeg jo så ikke helt.

Jeg er helt enig i styrken ved at være flere med forskellige kompetencer - bedste eksempel i denne branche er vel Margit & Erik Brandt. Men jeg tror du også skal risikere noget for at få et partnerskab op at stå. Lige nu skal partner skyde en kollektion ind som koster penge at producere, mens indskyder 8000 adresser.

Jeg tror du kommer længere hvis du indskyder kontanter svarende til den udgift de "kreative" har ved at sætte produktion i gang. Så risikerer i lige meget økonomisk, og alle parter bidrager desuden med deres speciale. dvs kreativt design fra deres side og forretningsudvikling fra din side.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)