hej jeg leger lidt med tanken om at begynde som kræmmer det skyldes at jeg ligger inde med en del vare møbler porcelæn andre antikke ting planen var at jeg ville være taget på markeder men min nuværende situation tillader det ikke rigtig .... min plan er så at starte en international brugtvare side men jeg ønsker ikke at momsregistrere mig endnu og heller ikke at oprette cvr da jeg forventer projektet nok vil komme til at være mere et hobby projekt i starten der er jo ingen problemer i at sælge ting i den blå avis som privat person men kan jeg gøre det samme hvis jeg sælger fra en hjemmeside der tilhøre mig selv ? bliver det en succes vil jeg selvføllig oprette cvr og momsregistrer mig har købt domænet collectible.dk dk til projektet havde tænkt mig at købe nogle flere når jeg kom lidt i gang men jeg vil da også gerne høre jeres mening om et dk domæne til international brug min tanke var at hvis der skulle sidde nogle samler og kigge efter antikke ting laver de vel ikke en lokal søgning og det vil vel derfor være ok at bruge et dk domæne jeg har også en ide om at lige samlere måske tilhøre den sjældne kategori af forbruger der faktisk kan finde på at bladre flere sider igennem i googles søgeresultater hvad er jeres mening kom endelig med ros ris kan bruge det hele |
Du kan sagtens ha eget domæne og sælge uden at ha CVR og uden moms. Domæne navnet lyder da super til formålet - og jeg ville da kigge ind hvis det var aktivt med sjove antikke ting (selv vild med vintage ure)
Her kan du se hvornår du skal momsregistrere dig, men du virker nu klar nok på spørgsmålet: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html
Du skal føre regnskab - alle køb og alle salg - alle omkostninger ved at drive det inkl. din hjemmeside hosting osv
Regnskabet fører til indtægter minus udgifter = resultat og det skal du betale skat af. Vær omhyggelig med at føre alt korrekt, så du kan bevise at du betaler korrekt skat af dine handler
Indtægter forskudsregistrer og opgiver i årsopgivelsen i rubrik 12 - udgifterne i rubrik 29 så du kun betaler skat af overskuddet.
Du kan også læse lidt bredere om at drive forretning som ikke registreret her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html
Som bibemærkning, så gør hvad du kan for at sikre dig både tingenes æghed (jntet skader en sådan side som din hvis du får solg rolex ure som indeholder kinaværker ol.l) OG gør hvad du kan for at sikre ejerforholdet og i alle fald indentitet på den du køber af, så du ikke risiker nogen bruger dig til at afhænde stjålne ph lamper og andet.
God vind med projektet, lad os høre når det er oppe at køre så vi kan kigge ind
vh