Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At lave hjemmesider

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ville jeg nok ikke kaste mig ud som webdesigner eller udvikler med den mængde erfaring du har på nuværende tidspunkt.

Et webbureau er en virksomhed der lever af at lave hjemmesider og ofte også online markedsføring. Det du taler om er et CMS system, som du kan downloade og installere på dit domæne.

Selvfølgelig findes der gode og dårlige CMS systemer og hosting udbydere. Som med så meget andet, får du, hvad du betaler for. Dvs. vælger du et hotel til 10,- /md får du, alt efter dit behov, et ringere hotel end hvis du vælger et til fx. 99,- /md.

Du kan sagtens opbygge dit eget datacenter og hoste dine egne ting. Hvis du vil gøre det ordentligt kræver det som minimum 2-3 servere, en høj fiber forbindelse, et back-up system, en fornuftig router, evt. en strøm generator og en ekstra fiber forbindelse fra en anden udbyder. Alt i alt skal du regne med start omkostninger for dette setup på 100.000 - 150.000 før du overhovedet er i gang. Herefter kommer naturligvis månedlige udgifter som internet, strøm og evt. et administrations-system.

De omtalte timepriser er tilsyneladende også for et webbureau, men et dansk webbureau til 500,- kr/t er i den billige ende for et professionelt webbureau.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:28

Haha, det er bare mig der var gal på den Big Smile

Jeg troede nemlig, at Wordpress var et webbureau.

Men så nu hvor jeg vil lave en hjemmeside, skal jeg så tilmelde mig meebox.net, købe et domænenavn, tilmelde mig Wordpress og så kører jeg, eller hvad?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:32

Complex Production:

Umiddelbart ville jeg nok ikke kaste mig ud som webdesigner eller udvikler med den mængde erfaring du har på nuværende tidspunkt.

Det er heller ikke en webdesigner eller udvikler, jeg vil være. Jeg ville bare finde ud af, hvordan man laver en hjemmeside. Og tusind tak for alle de andre informationerBig Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:34

Måske skulle jeg forklare min plan lidt nærmere.

Jeg vil gerne lave en række hjemmesider, hvor jeg skriver artikler og har reklamer på, så jeg kan få tjent nogle penge. Simpelt Wink Så 1. trin er så (for mig) hvordan man laver en hjemmeside Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 01:40

DoubleT:

Det er heller ikke en webdesigner eller udvikler, jeg vil være. Jeg ville bare finde ud af, hvordan man laver en hjemmeside. Og tusind tak for alle de andre informationerBig Smile

Hvis du vil finde ud af, hvordan du laver en hjemmeside fra bunden skal du slet ikke overveje opensource CMS systemer. Det svarer til, at du vil brygge din egen øj og derfor går i Føtex efter en Carlsberg, hvorefter du hælder den op i dit eget glas. Opensource CMS systemer er i bund og grund bare et værktøj, som mange væger at bruge for ikke at opfinde den dybe tallerken flere gange.

Hvis behovet bare er et simpelt website, som ikke ønskes unikt, er det et glimrende alternativ til at lave det fra bunden eller at betale professionelle for det. Det bliver bare aldrig "dit eget", hvis du ikke kan kode eller style det om. :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 01:42

DoubleT:

Måske skulle jeg forklare min plan lidt nærmere.

Jeg vil gerne lave en række hjemmesider, hvor jeg skriver artikler og har reklamer på, så jeg kan få tjent nogle penge. Simpelt Wink Så 1. trin er så (for mig) hvordan man laver en hjemmeside Big Smile

Der er desværre bare rigtig langt mellem de nemme penge. :)

Hvis jeg var dig ville jeg starte med et site og lære, hvordan det fungerer, lære at lave god SEO osv. og derefter udvide til flere sites. Du skal bare være opmærksom på, at det er tidskrævende.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:56

Så hvis jeg ikke ønsker at lave det unikke ved at kode selv (har prøvet før), er det en glimrende ide at bruge CMS? F.eks. Wordpress. Og jeg behøver derved ingen programmør eller webbureauer? Kun web host, domænenavn og et CMS program?

Complex Production:
Der er desværre bare rigtig langt mellem de nemme penge. :)

Hvad mere, kan man gøre for at tjene de nemme penge online uden at have inventar liggende? Surprise

Complex Production:
Hvis jeg var dig ville jeg starte med et site og lære, hvordan det fungerer, lære at lave god SEO osv. og derefter udvide til flere sites. Du skal bare være opmærksom på, at det er tidskrævende.

Det er akkurat, hvad  jeg har tænkt mig at gøre Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 03:17

DoubleT:

Så hvis jeg ikke ønsker at lave det unikke ved at kode selv (har prøvet før), er det en glimrende ide at bruge CMS? F.eks. Wordpress. Og jeg behøver derved ingen programmør eller webbureauer? Kun web host, domænenavn og et CMS program?

Fuldstændig korrekt forstået.

Uanset, hvordan du vender og drejer det, vil det kræve noget arbejde fra din side. Løsningen for dig er naturligvis ikke at have dine egne servere, men derimod at hoste dine sider andre steder.

P.S. Har lige sendt dig en PM. :)

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 04:23

Måske skulle du google og læse på andre folks blogs, hvordan du tjener penge på nettet. Derefter bør du huske de begreber som de bruger og google videre på dem. Du vil dermed udvide din horisont og forstå en masse basale ord, så du ved hvad du skal spørge om :) Efter at have læst tråden, synes jeg du er blevet ledt hen i mange forskellige retninger og har fået klasket oceaner af fagudtryk i hovedet :)
Men som jeg hører dine mål, så ville en løsning hos meebox være fin, da de har det meste du skal bruge(du kan købe domæne og hosting, derudover kan du hurtigt og nemt installere wordpress). Du skal derudover finde affilliates, som kan give dig noget cash, men først ville jeg lige læse om det hele på nettet :).

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:45

DoubleT:

Den letteste måde at bygge en hjemmeside på når man ikke har en programmør baggrund, er ved at bruge en Website Builder.

Den største på markedet hedder WIX http://www.wix.com , idag er de nok den letteste, hurtigste og billigste vej til et website.

CloudSprout det firma, jeg er medejer af, laver også en SiteBuilder som du finder her: http://www.cloudsprout.dk, vores bliver selvfølgeligt bedre :-) men ligenu mangler vi nogle kom-i-gang sites og lidt afpudsning, men hvis du har mod på det kan du tilmelde dig så får du en mail når der er nogle kom-i-gang sites klar.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)