Umiddelbart ville jeg nok ikke kaste mig ud som webdesigner eller udvikler med den mængde erfaring du har på nuværende tidspunkt. Et webbureau er en virksomhed der lever af at lave hjemmesider og ofte også online markedsføring. Det du taler om er et CMS system, som du kan downloade og installere på dit domæne. Selvfølgelig findes der gode og dårlige CMS systemer og hosting udbydere. Som med så meget andet, får du, hvad du betaler for. Dvs. vælger du et hotel til 10,- /md får du, alt efter dit behov, et ringere hotel end hvis du vælger et til fx. 99,- /md. Du kan sagtens opbygge dit eget datacenter og hoste dine egne ting. Hvis du vil gøre det ordentligt kræver det som minimum 2-3 servere, en høj fiber forbindelse, et back-up system, en fornuftig router, evt. en strøm generator og en ekstra fiber forbindelse fra en anden udbyder. Alt i alt skal du regne med start omkostninger for dette setup på 100.000 - 150.000 før du overhovedet er i gang. Herefter kommer naturligvis månedlige udgifter som internet, strøm og evt. et administrations-system. De omtalte timepriser er tilsyneladende også for et webbureau, men et dansk webbureau til 500,- kr/t er i den billige ende for et professionelt webbureau. |
Haha, det er bare mig der var gal på den
Jeg troede nemlig, at Wordpress var et webbureau.
Men så nu hvor jeg vil lave en hjemmeside, skal jeg så tilmelde mig meebox.net, købe et domænenavn, tilmelde mig Wordpress og så kører jeg, eller hvad?