Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mht. deling af underskud i virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har et I/S Selskab som vi etablerede sidste år.

Vi startede 4 mand, men en hoppede fra tidligt i forløbet. Og tilbage i december måned, ville en mere hoppe fra.

Det skal siges at vi samlet har skudt omkring 200.000 kr ind i firmaet af allerede beskattiget kroner. Og at vi ender med et underskud der nærmer sig 300.000 kr.

Vi er dog to som stadig ønsker at fortsætte firmaet. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide, om vi to, som ønsker at fortsætte firmaet, kan få fradrag i underskuddet ene og alene eller vi skal dele det samlede underskud med de to andre, altså at underskudet skal deles med 25% procent til hver, i om med at de har været en del af firmaet sidste år, samt har indskud 25% procent hver? Vi bliver beskattiget efter personbeskatningen.

Venligst

Thomas 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 15:25

For 2012 skal underskudet deles efter jeres ejerandele som står på i/s kontrakten, for 2013 kan de godt udtræde hvis ikke de hæfter for gæld og andet som jo så I skal overtage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41

Det kan afhænge af I/S aftalen - der kan godt være aftalt en skævdeling - hvis de to der skal ud er med på den (ja skal ha været aftalt i I/S aftalen men med lidt smidighed) http://www.o90.dk/CmsRoot/Modules/PageTemplates/StandardSide.aspx?NRMODE=Published&NRNODEGUID={C492D6A7-5663-4108-90DE-5ECD2EEE3AD5}&NRORIGINALURL=%2fVejledning%2fAndreOpgaver%2fSpeciel%2bvejledning%2fv_ao_sp_is_opgoerelse.htm&NRCACHEHINT=NoModifyGuest#_Toc334519058  

Ellers er det jo normalt bare efter andele - og de andre vil sikkert gerne ha deres andel - men skævdeling er muligt i I/S mig bekendt  dobbelt check med andre

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)