Facebook er indenfor det eneste ½ år begyndt at skrue på knapperne for hvor langt du når ud når du poster et nyt indlæg, dette gælder både for private og virksomheder.
Der arbejdes populært med Edgerank..
En formel, som kigger på: affinity, weight og time, du kan se en forklaring her: http://edgerank.net/
Derfor er det rigtigt at du kan betale for at nå længere ud, og til sammenligning med hvor effektiv facebook var for virksomheder for bare 1 år siden. Så er det nødvendigt at betale sig til den samme "succes"..
Dog er der emner/billeder osv. der apelerer til krypdyrshjernen, som stadigvæk, har en tendens til at sprede sig som en steppebrand på facebook. Her taler vi om billeder af: "Sex, fare og mad". Men uden at have læst din blog kan jeg ikke svare på om dit indhold ligger op til brug af disse typer billeder.
Vi laver facebooksider til virksomheder med CMS, konkurrencemoduler ol. og vi kan se at det er svært at få likes, uden nogen form for annoncering!