Det er blevet ret stort det med at have en facebook side til sit firma, website eller andet. Jeg overvejer selv at lave en facebook side til min blog, men vil gerne høre om nogle har erfaringer omkring det. Mvh Emily. |
Hej Emily.
Min erfaring stammer fra den private socialrådgiver virksomhed, privatraadgiver.com. Virksomheden er startet i marts 2012 og har pt. ca. 1850 likes. Denne facebook side har skaffet ca. 400 kunder i virksomhedens levetid. Udover de øvrige kunder der er kommet igennem PR i medierne.
Jeg kan se at du har en kvalitetsblog med formodentlig mange besøgende. Det jeg tænker kunne være interessant for dig var at lave en side på facebook og via din blog med links ect gøre opmærksom på at dine besøgende kan følge dig på facebook.
Fordelen er at du så på din facebookside kan lave statusopdatering - f.eks. når du har lavet et nyt blogindlæg, eller når du har gjort en fantastisk opdagelse som du vil delagtiggøre andre i.
Dine "fans" vil så kommentere - kommentarer som vil blive set af vennerne på deres venneliste. Ligledes vil nogle måske dele dine statuser.
Da jeg formoder at din målgruppe er storforbrugere af sociale medier (udfra et kort kig på din blog) vil jeg tro at du ret hurtigt vil kunne få flere læsere på din blog.
Min pointe er at netop din blog, som jeg ser det, er helt rigtig at markedsføre igennem en fanside på f.eks. facebook.
Håber du kan bruge mit svar.
Bedste hilsner
Roar