Fordi du besøger kun anerkendte sider ? Hvad så når fejlen/exploit der bliver brugt ligger i Java? Lader du så bare være med at bruge Java som var Apple løsning sidste gang ?
Philip Boulund:
Et virus-program trækker kræfter og jeg mener ikke du behøver det på en mac
På windows maskine kan jeg se at mit antivirus program suger hele 80 mb ram, sikke da det sløver min pc
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.
at man ikke opdager et virus eller andet skadelig software vil jeg ik mene betyder man ikke har det er man online bruger man en form for beskyttelse medminder man er top ekspert på området og kan overvåge sine forbindelser 100% har man først misted bunker af værdigfuld data lære man såden noget sådan lærte jeg det ihvertfald
Truslen mod OSX er stadig på et relativt lavt niveau, der er få trusler sammenlignet med Windows.
Dermed ikke sagt at det er klogt at undlade antivirus på sin Mac, truslerne mod Mac vil være stigende i fremtiden.
Der kan være nogle gode grunde til at have antivirus på sin Mac.
1. Hvis du ikke har det opdager du ikke at du bliver ramt af malware. 2. Gør det også for at beskytte andre end dig selv, du kan stadig være med til at sprede malware gennem din Mac til bla. Windows brugere. Windows malware vil ikke inficere din Mac, men det kan stadig blive kunne opbevares og sendes videre. 3. Gør det for at have ro i sindet, ingen Mac/PC kører i vakuum tilstand, malware spredes bla. via e-mail, fildeling og internet. 4. Det er surt når først skaden er sket, fordi man ikke sikrede sig.
Husk at gratis ikke altid er det bedste valg, der er en grund til at det er gratis.
Hvis man skal se på programmer som for tiden klarer sig bedst i test og beskytter bedst, så er mit bud Intego VirusBarrier og Bitdefender.