Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fastansat med iværsætterdrømme. -Informere chefen om drømmene.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er stadig i den indledende fase, med: Brainstorming, informations indsamling, vurdering af koncept, indhentning af priser samt undersøgelse af markedet for at finde frem til om der er potentiale i mit produkt.
-Dette ved jeg egentlig ikke endeligt, før det hele er på plads og jeg rent faktisk prøver at sælge det til kunderne.

Men hvor langt henne i processen fra idé til "launch" ville i selv vente med at sige det til jeres arbejdsgiver?
Det eneste der står i min kontrakt som man ser så mange andre steder er at det ikke må komme i konflikt med mit nuværende arbejde.

Jeg vil meget gerne høre andres erfaringer og meninger om dette.

Jeg har jo ikke lyst til at melde noget på banen over for chefen hvis det hele ender allerede i opstarten og dermed giver udtryk for at mine fremtid i virksomheden nok ikke er hvad der er tiltænkt.

Det skal siges at mit projekt ligger i en helt anden branche end den jeg arbejder i pt.

Rigtig god torsdag allesammen og pft. gode / skæve input.

Derfor - MedaAlias.

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:36

Jeg hører meget gerne fra andre der har stået i lign. situation.

Hvilket tanker og overvejelser gjorde i jer?

På forhånd mange tak.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:30

Du må ALDRIG løfte sløret for, at du er på vej væk, før du er klar!

Det er vældigt respektabelt, at du ønsker at gøre din nuværende arbejdsplads bekendt med dine planer, men skylder du dem i virkeligheden det?

Alt for mange går rundt og mener, at de skylder deres respektive arbejdspladser en hel masse, men sådan bør det faktisk ikke forholde sig. Jeg siger heller ikke, at det er omvendt.

Salg af tjenesteydelser (som det basalt set er, når man tilbyder sin kunnen og arbejdskraft mod honorar til en virksomhed) er ikke ensbetydende med, at nu ejer den virksomhed ens intellekt eller noget andet. Det er en byttehandel, hvor begge parter får noget ud af det. Den ene får løn, den anden får forhåbentligt vækst eller i det mindste løst opgaven.

Derfor forpligter det ikke dig på nogen måde, at gøre opmærksom på at du er ved at skifte branche eller lignende. Hvis du oplyser om det, så kan du være sikker på, at du lægges på is i forhold til efteruddannelse og kurser og du vil i hvert fald ikke blive nævnt til en anden stilling. Det ville jo være dumt, hvis du lige om lidt finder ud af, at du alligevel ikke vil springe ud som selvstændig - og så har du smadret din fremtid i nuværende job.

Derfor - klap kaje indtil du er klar til launch. Du har kun en måneds opsigelse og lad nu være med at tro, at du ikke kan erstattes.

Mange hilsner og held og lykke!

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 23:04

Tejohn:
Du må ALDRIG løfte sløret for, at du er på vej væk, før du er klar!

Jeg er 100% enig med Tejohn. Fortæl >intet< til din arbejdsgiver. De vil bare begynde at blive mistænkelige. Arbejder du på eget projekt i arbejdstiden ? Er du 100% dedikeret til dit job ? osv. osv.

Få din egen forretning op at køre. Hvis det bare er noget du skal bruge et par timer på efter arbejder så fint. Ellers vent med at sige dit job op, til du har tingene op at køre og sig så op. Det er hårdt i en periode = 2 job, men kan godt betale sig. Jeg har selv gjort sådan. Dejligt med fuld løn og ekstra indtægt (Jeg opsparede dem i mit nye firma, så jeg fik noget arbejdskapital).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)