Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan trækkes fra i skat og moms? - i forhold til privat

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

accountman:

Jeg giver op.

Stig

Hvad mener du?

Hvis du mangler svar så er vi I/S

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 22:11

Jeppe - BackupBox:
vi har styr på de grundlæggende ting med moms og skat og betaler dette som vi skal. Det vi dog mangler at få styr på er den del, som vi kan trække fra.

Undskyld jeg siger det Big Smile men den holder jo ikke- Hvad nu hvis I har trukket udgifter fra, som I ikke kunne (rejsemoms - repræsentation, bespisning og hvad ved jeg) eller ikke trukket det fra I kunne - så kan I ikke indberette korrekt hverken moms eller skat - og hver moms som indberettes forkert, giver enten bod eller som minimum besvær

Man kan ikke ha styr på told og moms uden at vise hvad man skal lægge til og trække fra helt enkelt

vh

Hvis man betaler for meget får man vel ikke en bøde?

Indtil videre har vi INTET trukket fra udover vores serveromkostninger, systemer som bruges direkte i forbindelse med salg og kundeservice, hosting og domæne. Vi har altså i hvert fald ikke trukket for meget fra, og jeg kan derfor ikke se, hvordan vi skulle komme til at få en bøde. 

Jeg kan så godt se, at vi kunne have sparet nogle penge, men firmaet giver overskud, så dette er ikke et egentligt problem, men man kan jo lige så godt spare, hvor man kan.

Det kan godt være det er mig, som er helt ved siden af på dette punkt, men min far har firma og revisor på, og han trækker i hvert fald ting fra, som vi ikke trækker fra for, netop fordi, at vi gerne vil være helt sikre på, hvad vi kan trække fra og, hvad vi ikke kan.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17

Jeppe - BackupBox:
Nej i får ikke bod hvis I opgiver for få fradrag   og JO det er vel bedre at betale for meget end for lidt i skat set i forhold til staf.

I skal se til at få gennemgået alt - og hvad din far og hans revisor gør kan være OK eller ikke OK, I skal bare finde en I kan stole på, og inden da ved I ikke om i gør det optimalt - det er pengene værd

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 22:21

Jeppe - BackupBox:
Nej i får ikke bod hvis I opgiver for få fradrag   og JO det er vel bedre at betale for meget end for lidt i skat set i forhold til staf.

I skal se til at få gennemgået alt - og hvad din far og hans revisor gør kan være OK eller ikke OK, I skal bare finde en I kan stole på, og inden da ved I ikke om i gør det optimalt - det er pengene værd

vh

Super så indtil videre har jeg fundet ud af, at vi i hvert fald betaler det vi skal, men at det kan optimeres og der kan dermed spares penge. 

Jeg kan næsten forstå, at der ikke kan opstilles nogle generelle regler, men at man bliver nødt til at betale en revisor for at finde ud af alt det, der kan trækkes fra. Så er spørgsmålet om dette kan betale sig, når det eneste det drejer sig om er vores private telefon, internet og personlige computer. Altså småting, som man alligevel bruger i hverdagen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Næh besvarelsen bliver jo lille, hvis der ikke er noget at rådgive bedre om og NEJ der findes ikke genereller regler der dækker alt - så du kan sagtens ha ret i, at det du sparer i revisor , er mere end det du max kan tabe i mistede fradrag

god vind

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 22:25

Cookie:

Næh besvarelsen bliver jo lille, hvis der ikke er noget at rådgive bedre om og NEJ der findes ikke genereller regler der dækker alt - så du kan sagtens ha ret i, at det du sparer i revisor , er mere end det du max kan tabe i mistede fradrag

god vind

Tak for Hjælpen :-)

Det kan være det bliver relevant på et tidspunkt, men ikke lige på nuværende tidspunkt.

Tak for det :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 22:28

Når vi nu lige er ved det, har vi købt en skabelon til design af email og denne er fra Australien og her må jeg nok indrømme jeg er lidt i tvivl, hvad angår told og mos osv :p 

Kan du også hjælpe med det?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 15:07

Cookie:

Du prøver at springe ud fra 10 meter vippen - og beder på vej ned mod bassinnet om råd om landing - det er ikke optimalt. Køb hjælp

Denne her kan gi lidt ide om hvordan man skatter i personligt selskab eller et I/S http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html men ja  - udgifter som du kan bevise er nødvendige for at ha indtægt er generelt en udgift der går fra indtægten

vh

Hvorfor gør du ikke som du plejer og holder dig til det han spørger om uden at blande alt mulig ind overSmile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:50

kah:
Hvorfor gør du ikke som du plejer og holder dig til det han spørger om uden at blande alt mulig ind overSmile

Tja - jeg synes tråden viste at der var langt fra helt at hvide hvordan man i det hele taget beregnede skat i et firma, og puttede det link på - og svarede vel konkret - at udgifter man kan bevise er nødvendige for at ha indtægten - generelt er en helt almindelig udgift der fra fra indtægten og jo dermed bragte skatten ned  Jeg gik vel ud fra overskriften i høj grad: 

Hvad kan trækkes fra i skat og moms? - i forhold til privat

Hov hvor blev den stor, det var copy paste, ikke for at råbe. Så fandt jeg det relevant med en lille opsamling af hvordan man skatter i en personlig virksomhed. Måske blev jeg for generelt, men sådan kan det nu en gang gå

I alle fald er det da bedre at trække for lidt fra end for meget set med skats øjne, men lidt ærgerligt at ha kørt uden de fradrag man nu en gang er berettigede til 

vh

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 15:54

Cookie:

kah:

Tja - jeg synes tråden viste at der var langt fra helt at hvide hvordan man i det hele taget beregnede skat i et firma, og puttede det link på - og svarede vel konkret - at udgifter man kan bevise er nødvendige for at ha indtægten - generelt er en helt almindelig udgift der fra fra indtægten og jo dermed bragte skatten ned 

Jeg synes hele tråden viste det fjollede i at drive virksomhed uden at kunne tilstrækkeligt med regler så man først år to spørger om fradrag for de ting der spørges om. Måske blev jeg for generelt, men sådan kan det nu en gang gå

vh

Cookie jeg tror der er noget du helt har misforstået.

Alt hvad der hedder grundlæggende skat og moms har vi styr på. Det var blot angående privatforbrug om der var noget af dette der kan trækkes fra når vi nu bruger det til firmaet.

Derudover er BackupBox ikke på år to, men kun lidt over et halvt år gammelt.

Når det er sagt er det rart at du vil bruge tid på at kommentere indlægget

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)