Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan trækkes fra i skat og moms? - i forhold til privat

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som mange af jer forhåbentligt ved, har jeg for lidt over et halvt år siden været med til at starte BackupBox.

Vi har dog ikke købt telefon, computer, internet, telefonabonnement og sådan nogle ting til firmaet og bruger derfor vores private maskiner og abonnementer til firmabrug. Jeg ved dog, at man på en eller anden måde kan trække noget af dette fra, men kan ikke rigtigt finde ud af, hvordan vi gør det og hvor meget vi vil kunne trække fra. 

Håber der er nogen som kan hjælpe.

På forhånd tak.

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 17:44
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06

Jeppe - BackupBox:
Vi har dog ikke købt telefon, computer, internet, telefonabonnement og sådan nogle ting til firmaet og bruger derfor vores private maskiner og abonnementer til firmabrug. Jeg ved dog, at man på en eller anden måde kan trække noget af dette fra, men kan ikke rigtigt finde ud af, hvordan vi gør det og hvor meget vi vil kunne trække fra. 

Hej Jeppe

nu skrive du jo 'Vi'. Har I et I/S eller?

Stig

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:10

accountman:

Jeppe - BackupBox:

Hej Jeppe

nu skrive du jo 'Vi'. Har I et I/S eller?

Stig

Ændre det noget da? Men et tjek af CVR nummeret siger det er et I/S

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17

Mark:
Du ved vel uden at checke CVR hvad i er - og du virker til at skulle tage og sætte dig meget mere ind i hvad I kan trække fra og hvad I ikke kan trække fra.

Starter du, som jeg tror, og bli ikke sur - så skal du helt enkelt ha en økonomimand eller revisor ind over. Du kan lave masser af fejl og glemme masser af fradrag uden

Du prøver at springe ud fra 10 meter vippen - og beder på vej ned mod bassinnet om råd om landing - det er ikke optimalt. Køb hjælp

Denne her kan gi lidt ide om hvordan man skatter i personligt selskab eller et I/S http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html men ja  - udgifter som du kan bevise er nødvendige for at ha indtægt er generelt en udgift der går fra indtægten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:32

Mark:
Du ved vel uden at checke CVR hvad i er - og du virker til at skulle tage og sætte dig meget mere ind i hvad I kan trække fra og hvad I ikke kan trække fra.

Starter du, som jeg tror, og bli ikke sur - så skal du helt enkelt ha en økonomimand eller revisor ind over. Du kan lave masser af fejl og glemme masser af fradrag uden

Du prøver at springe ud fra 10 meter vippen - og beder på vej ned mod bassinnet om råd om landing - det er ikke optimalt. Køb hjælp

Denne her kan gi lidt ide om hvordan man skatter i personligt selskab eller et I/S http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html men ja  - udgifter som du kan bevise er nødvendige for at ha indtægt er generelt en udgift der går fra indtægten

vh

John, min ven. Det er ikke mig der har skrevet det første indlæg i tråden ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38

Mark:
John, min ven. Det er ikke mig der har skrevet det første indlæg i tråden ;-)
sorry:)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 21:47

Cookie:

Mark:

vh

Så er jeg her. Jeg vurderer lige, at hvis jeg tager denne kan jeg vidst komme nogen lunde hele vejen rundt.

Det er mig, som har startet tråden og ikke Mark ;-)

Du har ret i, at vi ikke ved så meget om alt det der kan trækkes fra rent økonomisk, men vi har helt sikkert styr på både det økonomiske grundlag og nu og her og langt ud i fremtiden. Vi har bare haft så meget at se til først og fremmest systemmæssigt, men også i forhold til markedsføring. Vi har derfor ikke rigtig haft tid til endnu at se på, hvordan vi kan optimere virksomheden rent økonomisk, men vi har styr på de grundlæggende ting med moms og skat og betaler dette som vi skal. Det vi dog mangler at få styr på er den del, som vi kan trække fra.

Når det så er sagt, kan man som ny iværksætter selvfølgelig altid godt bruge hjælp, men som ny, og endda studerende, iværksætter må man også bare indse, at det ikke sikkert at pengene lige er til den økonomiske vejledning fra starten og så kan det godt være du tænker "Men det betaler sig helt sikkert i den lange ende", men vi er af den overbevisning, at hvis man leverer en god service og perfekt kundeservice så skal kunderne nok komme og dermed det økonomiske grundlag for virksomheden, men kan selvfølgelig godt være jeg tager fejl her, men det er i hvert fald det vi er kørt efter indtil videre.

Jeg vil lige læse indlægget du linker til, ser i hvert fald spændende ud.

Tak for kommentaren, der er helt sikkert noget vi vil kunne optimere og noget vi vil satse på fremadrettet.

Venlig hilsen

Jeppe

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05

Jeppe - BackupBox:

Så er jeg her. Jeg vurderer lige, at hvis jeg tager denne kan jeg vidst komme nogen lunde hele vejen rundt.

Det er mig, som har startet tråden og ikke Mark ;-)

Du har ret i, at vi ikke ved så meget om alt det der kan trækkes fra rent økonomisk, men vi har helt sikkert styr på både det økonomiske grundlag og nu og her og langt ud i fremtiden. Vi har bare haft så meget at se til først og fremmest systemmæssigt, men også i forhold til markedsføring. Vi har derfor ikke rigtig haft tid til endnu at se på, hvordan vi kan optimere virksomheden rent økonomisk, men vi har styr på de grundlæggende ting med moms og skat og betaler dette som vi skal. Det vi dog mangler at få styr på er den del, som vi kan trække fra.

Når det så er sagt, kan man som ny iværksætter selvfølgelig altid godt bruge hjælp, men som ny, og endda studerende, iværksætter må man også bare indse, at det ikke sikkert at pengene lige er til den økonomiske vejledning fra starten og så kan det godt være du tænker "Men det betaler sig helt sikkert i den lange ende", men vi er af den overbevisning, at hvis man leverer en god service og perfekt kundeservice så skal kunderne nok komme og dermed det økonomiske grundlag for virksomheden, men kan selvfølgelig godt være jeg tager fejl her, men det er i hvert fald det vi er kørt efter indtil videre.

Jeg vil lige læse indlægget du linker til, ser i hvert fald spændende ud.

Tak for kommentaren, der er helt sikkert noget vi vil kunne optimere og noget vi vil satse på fremadrettet.

Venlig hilsen

Jeppe

Jeg giver op.

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06

Jeppe - BackupBox:
vi har styr på de grundlæggende ting med moms og skat og betaler dette som vi skal. Det vi dog mangler at få styr på er den del, som vi kan trække fra.

Undskyld jeg siger det Big Smile men den holder jo ikke- Hvad nu hvis I har trukket udgifter fra, som I ikke kunne (rejsemoms - repræsentation, bespisning og hvad ved jeg) eller ikke trukket det fra I kunne - så kan I ikke indberette korrekt hverken moms eller skat - og hver moms som indberettes forkert, giver enten bod eller som minimum besvær

Man kan ikke ha styr på told og moms uden at vise hvad man skal lægge til og trække fra helt enkelt

vh

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)