1) At man kan udvikle en platform der er tilpasset løsningens funktionelle krav. 2) En grafisk brugerflade der appellerer til brugeren og gør løsningen brugervenlig.
Det kan så godt være at de fleste ressourcer bruges på at udvikle den tekniske platform. Men i sidste ende er det den grafiske brugerflade man ser, og den er derfor altafgørende for produktets kvalitet... og succes!
Indtil videre har jeg lavet begge dele selv, men er kommet til den erkendelse at det nok er en for stor mundfuld hvis man har ambitioner om at udvikle produkter af høj kvalitet, og det har jeg. Desuden har jeg ikke den fornødne baggrund til at kunne lave grafisk arbejde, og er derfor selvlært på det område. Derfor tænker jeg på at overlade design og grafik til en der er dygtigere end mig, og mere visionær på det område. så jeg kan bruge mere tid på mine spidskompetencer, udvikling og programmering.
Det vigtigste er at du har en god sans for farver og grafik, at du har visioner og overblik. Det vil være en stor fordel hvis du arbejder ubesværet med grafiske værktøjer og meget gerne bruger vektor grafik. Det er ikke en nødvendighed at kende css, html, php og så videre(men en fordel!), Har du de grafiske visioner skal jeg nok omsætte dem til en løsning. kan du lide at være kreativ ?, får du et kick af at lave et stykke kvalitetsarbejde ?...så har vi det samme udgangspunkt.
Selv har jeg primært en baggrund som back-end udvikler, men har beskæftiget mig med CMS løsninger i mange sammenhæng bla.: som Axapta modul, IBM websphere, Joomla har jeg kort berørt, og ikke mindst drupal som jeg har beskæftiget mig med de sidste 4 år, og er meget begejstret for. Mine løsninger laves derfor primært på drupals platform, og er fra nu fuldt tilpasset responsivt design(tilpasset mobil tlf, tablets mm).
somr nystartet iværksætter leder jeg efter en samarbejdspartner der kan stå for det grafiske, måske en underentreprenører. Har du evner indenfor det grafiske, og synes du det lyder spændende ? så lad mig høre fra dig.
Hej Mads, Jeg kan godt lide at være kreativ og lave kvalitetsarbejde. Jeg vi meget gerne levere det grafiske arbejde. Ud over erfaring med det grafiske arbejde kan jeg også selv kode i CSS og HTML og har lavet ind til flere hjemmesider med responsive design.