Indenfor et par uger lancerer vi en ny online handelsplads/auktion side. Det har taget nogle måneder at programmere det og tit har det set ud til at det aldrig en ende ville få. Men nu ser det endelig ud til at lykkes og vi mangler ikke forfærdelig meget før vi kan begynde at teste systemet. Jeg er nu ved at planlægge en smule SEO og hvad angår tilmelding til forskellige linkportaler, har jeg tænkt over hvilken søgning vi skal gå efter. Hvad søger folk på? etc. Her er et par forslag og er interesseret i jeres forslag samt kommentarer til søgninger: - Handelsplads - Auktion - Auktionside - Sæt til salg - Sælg varer - Gratis handelsplads - Gratis auktion Og gerne forslag fra jer... Hvilken søgning mener I bør være det første vi skal gå efter, i håb om at få en god placering på diverse søgemaskiner? |
Hvilke søgninger skal vi gå efter?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Jeg ville ikke sætte mig på gratis, fordi der findes allerede en milliard gratis auktioner. Det eneste problem ved dem er at der ingen brugere er. Og når der ingen brugere er kan man ikke sælge sine varer, eller finde noget man lige er på udkig efter. Så slå dig hårdt på "Auktion". Det er nok det jeg ville søge på først ihverdtfald. Held og lykke med projektet... |
Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann
Det lyder som et spændende projekt! Skal det forstås sådan, at du satser på en helt generel auktion/handelsplads, hvor jeg både kan sælge mine kunstskøjter og mit kystfiskersæt? Er det ikke bedre først at gå efter en niche (fx Auktioner for MP3-afspillere) og så genbruge portalen til næste niche (fx auktioner for videokameraer), når du har sat dig helt på markedet for den første? - Bare en tanke, for det bliver svært at gøre QXL, Ebay mv rangen stridig. Hilsen Anders |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
|
På denne side http://www.our-site.dk/service/ressourcer/danske_soegeord.php kan du få et indtryk af hvor mange søgninger der er pr. måned i Danmark på de største søgemaskiner, dog vil jeg ikke stole 100% på resultatet da jeg selv har haft flere topplaceringer uden at få det givne antal klik, og det hænger jo også sammen med hvilken tekst du har i overskrift osv. Teksten i søgeresultatet skal jo være tiltalende nok til at folk vil klikke på lige netop dit resultat. Men du kan da absolut bruge det som en guideline.. |
Hej alle og mange tak for jeres svar. Vi går mere efter handel, som på dba.dk end auktion som på qxl.dk. Og ideen er netop at gøre det gratis, både at oprette/sælge en vare og også for den interesserede at få kontaktoplysninger på sælgeren. Økonomien skal på sigt gerne ligge i de personer, der gerne vil fremhæve deres annonce, have sit produkt på forsiden og måske også bannerannoncer. Men i bund og grund en 100% gratis service. Mange tak for linket. Det tjekker jeg lige. Og Anders... Jo, du har meget ret, men da jeg har afsat et pænt budget til markedsføring, vil jeg ikke gå glip af, ham der gerne vil sælge sit "videokamera", når jeg kun har auktioner for "MP3" på siden... Men jeg er 100% enig med dig.. Jeg tror at den vigtigste del i markedsføringen er de første par uger, hvor vi gerne skal have mange tilmeldinger og varer til salg. Vi er slet ikke klar endnu og knokler dagligt med de forskellige ting lige fra sitet til marketing, barter osv. Jeg smider et link snarest :) |
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)