Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man med politiet???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ønsker vejledning omkring, at jeg har været hos den lokale politistation for at anmelde nogle tidligere udlejere, som har nægtet at udlevere mit indbo, som stadig står hos dem. Jeg har fået udleveret en computer som de mente var min, men det viste sig at være en af deres egne. Da jeg åbnede/startede somputeren op, viser det sig at der er installeret et Krack program til at hacke sig ind i andres Facebook oplysninger og google kontoer og få oplysninger om folks private informationer.

Jeg kontakter det lokale politi og beder dem gøre noget ved sagen, men får det svar, at jeg bare skal se bort fra det og politiet har været for at bytte computeren, så jeg skulle få min egen, men det viser sig at være en gammel computer jeg får og som ikke kan starte op, da det er en kasseret computer.

Jeg har derfor forsøgt at ringe til den pågældende betjent som kom og byttede computer hjemme hos mig, men kan ikke få fat i ham. Hvad skal jeg stille op. Synes det er ualmindeligt frækt at politiet, at bare sig, at jeg skal glemme det.

Computeren har kostet mig ca 4000 kr og det glemmer man da ikke bare. Jeg har ydere mere sendt ham produkt og serienummer på computeren, men ikke modtaget noget svar.

vh Karl Heinz

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Heinz4480:
Ønsker vejledning omkring, at jeg har været hos den lokale politistation for at anmelde nogle tidligere udlejere, som har nægtet at udlevere mit indbo, som stadig står hos dem.

Hvis du har efterladt ting i en lejebolig, er det hverken udlejers pligt at opbevare dem eller politiets opgave at hente dem til dig.

Heinz4480:
Jeg har fået udleveret en computer som de mente var min, men det viste sig at være en af deres egne. Da jeg åbnede/startede somputeren op, viser det sig at der er installeret et Krack program til at hacke sig ind i andres Facebook oplysninger og google kontoer og få oplysninger om folks private informationer.

Du har taget imod en computer som ikke er din? og taget den i brug?

Heinz4480:
politiet har været for at bytte computeren, så jeg skulle få min egen, men det viser sig at være en gammel computer jeg får og som ikke kan starte op, da det er en kasseret computer.

Du har taget imod en computer til som ikke er din? Og har forsøgt på at tage den i brug?

I mine øjne spilder du politiets tid.

Tilmeldt 20. Feb 13
Skrevet kl. 19:48

Hej Karsten tak for dine svar.

Jeg blev den 2 november 2012 udelukket fra min bolig, hvor jeg boede hos et par bekendte, som jeg lejede et loftværelse af. Med tiden er huslejen steget fra 1500 til 3000 kr md. Har boet hos dem de seneste to år siden 2010. Efter en diskution omkring de ville give mig en kvitering for betalt husleje, hvad de nægtede, blev det nærmest til håndgemen og jeg valgte at forlade stedet for at komme tilbage til huset, når der var fladet ro på. (skal understreges, at jeg på ingen måde er en voldelig tybe og aldrig kommer til at blive det) Efter et par timer kommer jeg tilbage og vil selvfølgelig op på mit værelse for at gå i seng, da det er blevet sent, men kan ikke komme ind med nøglen som passer til yderdøren. Det viser sig at døren er skruet sammen indefra, så den ikke kan åbnes og jeg må tage over til nogle bekendte og sove i et værksted.

Jeg kontaktede mine udlejere, som ikke ville svare hverken på mobil eller sms og der belv ikke åbnet for mig, når jeg ringede på døren.

Herefter kontakter jeg landbetjenten og forelægger ham sagen og får besked på ikke at tage kontakt på adressen og at han nok skal tage over og tale med dem. Til December 2011 har jeg ikke hørt fra landbetjenten og kontakter derfor Kalundborg kommune for at få vejledning og hjælp. Derfra får jeg også at vide at jeg ikke må rette henvendelse på adressen, for min egen sikkerhed. Jeg tager flere gange kontakt til landbetjenten som igen lover mig at han skal køre ned og tale med dem dog uden at der bliver gjort noget.

Først sent i januar ringer landbetjenten og står hos mine tidligere udlejere som påstår at jeg har fået alle mine ting og indbo. Jeg er i samtale med landbetjenten som har medhør på sin mobil, så de også kan høre hvad jeg siger. Og jeg siger så til landbegjenten " hvorfor skulle jeg dog bede dig om at kontakte mine tidligere udlejer, hvis der ikke var grund for det" Derefter bliver der svaret fra mine tidligere udlejere at jeg kunne komme og hente mine ting den 20 februar og landbetjenten siger " så i står ligefrem og lyver mig op i hoved" og han siger at han vil ringe tilbage til mig og ligger på.

Senere ringer landbetjenten til mig og siger at jeg skal kontakte Roskilde politi for at få sendt en patruljevogn ud efter mig, så vi kan hente mine ting, men det vil Roskilde politi ikke blande sig i og det ender med at jeg får at vide at jeg skal skaffe en advokat og få fogeden til at hjælpe mig, hvilket kan tage måneder.

En kammerat og et par af hans venner har været hos mine tidligere udlejere og fået udleveret nogle af mine elektriske apperater og nogle af mine privatpapirer og en Medion stationær computer. Det viser sig at det er den forkerte computer der er blvet udleveret til mig, da jeg har en Medion stationær computer magen til udlejeres blot nogle måneder nyere, men nøjagtig somme kabinet.

Når jeg starter computeren op kan jeg se det ikke er noget som jeg har lagt ind i den og beder derfor en it-kyndig til at gennemgå computeren  hvorpå det viser sig, at udlejer har lagt et ikke godkendt windows 7 ind på computeren og dette er sket den 12 november ud fra historikken på computeren. Man har også hentet et program til at hacke sig ind på  bland andet facebook, g-mail og andre sites gennem u-torrent og der findes flere dokumenter på computeren med nogel af mine private oplysninger og forsøg på at hacke sig ind på min google konto.

Dette har jeg også fortgalt landbetjenten som svarede mig, at det har han ikke forstand på og det må være teknisk afdeling som skal undersøge det, dog uden at have taget sagen til følge.

Men nu har han været her og hentet den igen og bedt mig glemme det. Dvs jeg har stadig ikke fået min stationære Medion computer ud over en gammel flere år skrottet medion computer, som overhovedet ikke kan startes op.

Føler mig rigtig dårligt behandlet. Skal sige at jeg har sendt både produkt nr og serie nr til landbetjenten dog uden at få svar og har selvfølgelig også ringet til ham uden at der er blevet svaret på hans mobil/tjeneste telefon.

Men nu har du hele historien fra starten af. Skal dog også oplyse at kommunen og SKAT har gennemgået de dukomenter jeg har fra udlejer og har derfor også politianmeldt mine tidligere udlejer for manglende betaling af skat ud fra den husleje jeg har betalt gennem de to år jeg har boet der.

Mvh Karl Heinz

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 19:57

Hej Karl Heinz.

Jeg tænker ikke at det er muligt for folk her på amino at komme med konkret og fyldestgørende rådgivning. Dertil at din situation og sag formentlig alt for kompliceret.

I stedet vil jeg anbefale dig at tage kontakt til en advokat, eller søge gratis juridisk rådgivning (du kan finde det via google) for at få rådgivning fra dem.

Bedste hilsner

Roar

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:00

Du kan få min eventuelle medlidenhed når du har fortalt hvad du havde tænkt dig at bruge kvitteringerne til.

Hvis du havde tænkt dig at bruge dem imod udlejer og pådrage ham økonomisk ulempe for egen vindings skyld, - så får du den ikke.

Tilmeldt 20. Feb 13
Skrevet kl. 20:50

Hej Jørgen.

Sådan er jeg ikke. Jeg skulle bruge kviteringerne, da Kalundborg kommune forlangte dem af mig, da jeg havde søgt om økonomisk bistand/hjælp til en lejlighed jeg var blevet tilbudt.

Jeg kunne ikke må nogen måde finde på at bruge dem til at sætte min tidligere udlejere i fedtefadet. Det tjener jeg jo heller ikke noget ved.

Venlig hilsen Karl Heinz

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 01:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det må da være rimeligt nok at få en kvittering på, at man har betalt sin husleje!

Karl Heinz, det lyder som en uheldig sag, men der er nok ikke så meget vi kan hjælpe med her på Amino. Mit bedste råd til dig er, at du får en advokat til at kigge på sagen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)