Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Strenge Vilkår for Iværksætter

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Fra  ElementLand Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

hvis det er en NetRadio, er det meget svært at lave en prototype.

man kan eventuel lave hjemmeside, jeg jeg har gjort. 

hvad nu hvis egenkapitalen ikke er stor nok...?

vh

Melanie Kristensen.

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Melanie

Om du kan få et lån, kommer meget an på din uddannelse og baggrund. Du kan prøve kom i gang lån. Mener at Nordea tilbyder det, eller kan du prøve vækstfonden, mener at vide at Sydbank har stor erfaring med vækstfonden.

Du kan vist finder flere her på sitet der prøve dem begge, med blandet erfaring.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen  

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Fra  ElementLand Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Hej Melanie

Om du kan få et lån, kommer meget an på din uddannelse og baggrund. Du kan prøve kom i gang lån. Mener at Nordea tilbyder det, eller kan du prøve vækstfonden, mener at vide at Sydbank har stor erfaring med vækstfonden.

Du kan vist finder flere her på sitet der prøve dem begge, med blandet erfaring.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen  

Jeg har Nordea, det viste jeg ikke at de tilbød det. mange tak fordi du fortalte det ^^
det er rigtigt med uddannelse og baggrund. det har en stor betydning.

Venlig Hilsen.

Melanie Kristensen

Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Melanie.

Selvom at det er hårdt, kan en finanskrise være ganske sund og medvirke til få nogle af de ringeste ideer bliver kvalt i fødslen - pt. er det de færreste som arbejder med begrebet "cash burn rate".

Kapital er et "rare earth mineral" for tiden og for en opstartsvirksomhed kunne man måske kigge hen hvor produktionsfaciliteeterne og "know how" og kapital allerede  findes.

Hvis din idé er livskraftig og levedygtig er jeg sikker på at radio VLR http://vlr.dk/ kan se lyset.

De har studio og produktionsfaciliteter mindre end 100 m fra hvor du bor.

Aftal dog et møde og gå dog ned og blæs dem omkuld med din geniale ide.

 

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan også bruge vækstfonden som garanti overfor banken, hvis altså banken er med på din idé, kan de få en meget stor sikkerhed igennem vækstfonden.

Det lyder til at være et spændende projekt du har gang i,

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Fra  ElementLand Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

GoodYear er mit dæknavn:

Goddag Melanie.

Selvom at det er hårdt, kan en finanskrise være ganske sund og medvirke til få nogle af de ringeste ideer bliver kvalt i fødslen - pt. er det de færreste som arbejder med begrebet "cash burn rate".

Kapital er et "rare earth mineral" for tiden og for en opstartsvirksomhed kunne man måske kigge hen hvor produktionsfaciliteeterne og "know how" og kapital allerede  findes.

Hvis din idé er livskraftig og levedygtig er jeg sikker på at radio VLR http://vlr.dk/ kan se lyset.

De har studio og produktionsfaciliteter mindre end 100 m fra hvor du bor.

Aftal dog et møde og gå dog ned og blæs dem omkuld med din geniale ide.

 

Ja i den grad, for det gør at man gennem tænker alt. 
lige præcis, og det er også det er skal til for det bliver en sykse, iværksætning. 

HIhi ja, der er også alt for mange reklamer og for lidt musik  ^^

det ved jeg, jeg er også i kontakt med dem om at leje mig ind i et studie.

lige præcis, hvad jeg havde i tankerne :D  

Venelig Hilsen.

Melanie Kristensen.

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Fra  ElementLand Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
vækstfonden

Ej hvor nice det vil jeg lige under søge med det samme :D 

mange tak, det er dejligt at høre. det kan kun det bliver også mere spændende ^^
det kan jeg love :D 

Venligt Hilsen.

Melanie Kristensen.

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Fra  ElementLand Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Tusind tak for alt den hjælp, det betyder meget for mig ^^
jeg brander enormt meget for det :D

Venelig Hilsen.

Melanie Kristensen. 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan sagtens lade sig gøre at starte uden den store kapital. Der er dog nogle ting som gør det en hel nemmere:

- Vær ung, og hav lave faste udgifter

- Lev på en sten, indtil virksomheden genererer overskud

Selvfølgelig findes der andre typer virksomheder som ikke kan startes på denne måde, dette være sig meget videnstunge og/eller højteknologiske virksomheder.

Selv har vi finansieret vores vækst via fakturabelåning. Vi har ikke lånt en øre i banken, og har heller ikke kassekredit. Så banken ringer faktisk til os og spørger om vi ikke vil låne lidt penge, det er sku dejligt at kunne sige nej tak. Det gør succesen lidt sjovere.

Så det kan altså sagtens lade sig gøre hvis idéen er god nok og man er villig til at give afkald på sjov og ballade og familieliv for en periode.

VH

Johannes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes, PAD ApS:

Vær ung, og hav lave faste udgifter

- Lev på en sten, indtil virksomheden genererer overskud

Jeg er helt enig. Alt for mange har lidt for meget fokus på at få alt med fra starten - en dyr shop - macbook - ipad - iphone - og mulighed for at hæve til løn - i stedet for fokus på få omkostninger og opbygning af forretningen.

Det er så bare sådan, at en der er to andre typer iværksættere (mindstSmile)

1

De som faktisk bliver det lidt af nød. Arbejdsløshed og dagpenge er ved at slippe op - og så må viser man initiativ og vil starte noget selv - og i samme gruppe: - Gider ikke studere, kan ikke lide at nogen bestemmer over mig, vil gerne arbejde hjemmefra.

Løsningen er klar: Jeg starter noget selv. Gruppen er ofte ude over den første start og har et klart behov for at hente i alle fald 10.000 kr. ud hver måned, og har samtidigt sjældent selv en øre på kistebunden til starten. DE har det svært, og det kan der ikke ændres ved desværre.

2

De som er i arbejde, med noget de føler de lige så godt kunne lave som selvstændige, eller i alle fald har inspiration til at ville blive selvstændige. De er også ofte i en situation hvor de skal hente penge hver måned, ofte ganske mange, men de har den fordel, at de kan forfølge drømmen ved at leve på en sten, i måske 2 år, bygge virksomhedskapital op, og få startet noget seriøst ud fra det. De skal oftest bare virkeligt sikre, at familien står last og brast.

-------------------------------

Den tid, hvor man kunne rent bankfinansiere nye virksomheder er slut, og selv store ældre virksomheder må ofte stille lager, bygninger og andet i pant til banken, moderselskaber garanterer for datterselskaber osv - Nye kan opgiver tanken om at finansiere virksomheden med u-sikret bankkredit i 99,786% af alle fald (ca)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)