Vi lancerer en helt ny webshop (nyt domæne, nyt cms, nyt alt) som afløser for den gamle (= redirects osv ikke er en option).
Mit spørgsmål er, hvordan vi håndterer det i forhold til Google Adwords. Skal man oprette en ny konto, og starte forfra, eller kan man på en eller anden måde overføre kampagner mv til den nye webshop.
Jeg vil anbefale at I får overført annoncerne til den nye hjemmeside. Hvis I beholder virksomhedsnavn, produkter mv. vil det være ærgerligt at starte helt forfra, da meget værdifuld information vil gå tabt.
I skal bare sørge for at tilpasse URL og annoncetekster, så de passer til siderne, hvis indholdet på siderne har ændret sig.
Brian har ret i at det eneste i skal gøre er at ændre landingssiden i annonce og tilpasse annoncerne.
Google belønner din konto's historik og såfremt den har kørt godt, vil du miste denne historik. Det vil betyde at du skulle starte forfra med at opbygge dit kvalitetsresultat, så ved at skifte konto, kan du ende med at betale mere pr. klik.
Jeg ville også få jeres nuværende adwordskampagne overført.
Jeg vil lige indskyde, at du nok bør tænke en del over redirects alligevel. Hvis du ikke sørger før at henvise de gamle sider til de relaterede sider i den nye webshop, vil i miste al jeres SEO værdi.