Hejsa Jeg håber at alle nyder det gode vejr som er over os i de her dage ![]() Jeg skriver til dig for at høre om du vil hjælpe mig med en lille tjeneste, som vil have stor betydning for mig. Jeg har her i sommeren udviklet et helt nyt kursus sammen med en tidligere jægersoldat. Et kursus som jeg føler mig overbevidst om virkelig vil gøre en forskel for den enkelte deltager. Men det nytter ikke noget at have et godt produkt hvis der ikke er nogen som ved at det eksisterer. Derfor vil jeg høre om du vil hjælpe mig, ved at komme med dine gode input og ideer til hvordan jeg kan promovere kurset på en billig og effektiv måde på nettet så jeg kan skabe trafik til websiden. Det kan være steder på nettet som du kender, links, foreninger, nyhedsbreve m.m. eller lige præcis noget som du ved, men som jeg overhovedet ikke har tænkt på ![]() Du kan læse mere omkring kurset på http://www.fakkelbaerer.dk for at få en ide omkring hvad der drejer sig om
Jeg vil se frem til at høre fra dig og modtage dine genialle input :)
Jeg ønsker dig en rigtig dejlig dag. De bedste hilsner Anders |
Hej Anders
Som den første og for det meste bedste metode til markedsføring på nettet kan nævnes Adwords (de sponsorlinks der vises i venstre side på google.) Det er en meget målrettet, målbart og - hvis dit website er i orden - en effektiv måde at konvertere besøgende til salg, og nu har jeg set jeres site, og det ser umiddelbart flot og gennemført ud, med en god mulighed for at konvertere mange af de besøgende, til enten folk som kontakter jer og bestiller senere.
Med hensyn til fora og diverse, ja så er Amino jo faktisk et af de steder hvor i finder utroligt mange ledere fra virksomheder som kunne være interesseret i jeres visdom, derfor, hvis der oprettes tråde som har brug for jeres viden så hver klar til at svare professionelt, så vil i med tiden komme til at fremstå som er seriøst firma indenfor jeres felt og dermed formentlig få en del referencer herfra, desuden så er amino også et godt sted at lægge jeres link i signatures, jvf nedenstående passage om søgemaskineoptimering, det kan du jo kontakte mig om hvis det er.
Derudover ej at forglemme så sørg for fra start at få lagt en søgemaskinestrategi som på sigt kan give jer en god placering i søgemaskinerne, det kræver links, og et rimeligt optimeret website, mere behøver der faktisk ikke at komme til.
Hvis jeg var dig, og skulle reklamere på nettet, så ville jeg lave en liste på alle de ord som folk på nettet kunne tænkes at søge på når de skal lede efter jer samt hvilke websites på nettet "færdes" jeres målgruppe.
Derefter kunne man lave en strategi for hvor man ville lægge sine kræfter, adwords er helt sikkert den som jeg ikke ville sprænge over i jeres tilfælde. Men jeg ved desuden at indenfor jeres branche er referering/mundtilmund en rigtig god måde at blive markedsført. Så hvis i har tiden og lysten, så skulle i gøre noget ud af at få folk tilmeldt til jeres nyhedsbrev, og evt. udsende en artikel eller to om måneden, artikler som i selvfølgeligt også skal have online, så søgemaskinerne finder disse, dermed vil i også få besøgende denne vej. Sørg for at få folk i dialog og få dem til at snakke om jer, kort og godt skab en "buzz" omkring jeres virksomhed og jeres ydelser.
Du kan evt. smide en PM hvis du vil have flere ideer, jeg vil også med glæde kigge nærmere på jeres website og komme med endnu flere ideer.