Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes DK-Hostmaster om domæner der blot redirecter (301 Redirect osv)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Da jeg kan forstå at domæne lovgvningen er ret sensibel i DK vil jeg lige høre hvad DKHM siger til en portefølje af .dk domæner der enten redirecter til 'moder siden'? Er dette reel brug af et domæne i deres optik?

Derudover ser jeg masser af eksempler på pris sammenligningssider hvor der er smækket identisk content på alle deres mange domæner blot justeret lidt for keywords. Her er jeg også interesseret i at vide om det ikke er en risikabel brug af disse domæner?

For at skære det ud i pap. hvad mener i om disse tænkte eksempler i forhold til at kunne beholde sine .dk domæner:

1: simpel redirect for domæner der 'knytter' sig til ens butik/produkt:

hoved domæne: fakta.dk

asparges.dk 301> fakta.dk
kartofler.dk 301>  fakta.dk

2: redirect for domæner der 'knytter' sig til ens butik/produkt til relevante undersider:

hoved domæne: fakta.dk

asparges.dk 301 > fakta.dk/asparges/
kartofler.dk 301 >  fakta.dk/kartofler/

3: viser en keyword branded version af fakta's content:

hoved domæne/design/content: fakta.dk

asparges.dk  (fakta.dk i forklædning med fokus på asparges)
kartofler.dk  (fakta.dk i forklædning med fokus på kartofler)

Dette var lige nogle af de gængse måder at gøre det på, og jeg er ikke sikker på at nogle af den rent faktisk holder vand? I alle eksemplerne mener jeg der kan argumenteres for at asparges.dk og kartofler.dk kunne udnyttes bedre hvis de selvstændigt blev udviklet men hvor går grænsen set ud fra DKHM's perspektiv? :)

www.google.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51

For at have retten til et domænenavn, skal det bruges aktivt. Det vil sige at domænenavnet skal bruges til en hjemmeside, e-mail eller andet. Et redirect er ikke nok.

Omvendt har et redirectet domænenavn ikke rigtig nogen værdi i sig selv, da du f.eks. ikke får det indekseret i søgemaskinerne.

Det er kun eksempel 3 der giver dig retten til at beholde domænet.

Du kan måske finde inspiration ved at kigge på domæneklagenævnets tidligere afgørelser, hvor de skriver hvad der vægter. http://www.domaeneklager.dk/dansk/afgoerelser/kronologisk/2013/

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 12:13

Karsten Sønderup Hansen:
For at have retten til et domænenavn, skal det bruges aktivt. Det vil sige at domænenavnet skal bruges til en hjemmeside, e-mail eller andet. Et redirect er ikke nok.

Men så er det jo bare at bruge det til mail, som alias på hoveddomænet.

Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 10:55

Hej John,

Er det virkelig nok til at kvalificere domænet som aktivt i brug? Lyder for godt til at være sandt :)

www.google.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05
Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 11:18

Hej Karsten,

Tak for linket!

Interessant at der ikke skal mere til før navnet er i 'brug'

www.google.com

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 11:21

Hvis det er generiske domænenavne skal du nok ikke være så bekymret. Hvem har mest ret til kartofler? Bruger du derimod firmanavne elle varemærker kan du helt sikkert få problemer. Købte du for eksempel faktatilbud.dk eller lign. ville Fakta med god ret kunne kræve domænet overdraget til dem eller slettet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)