Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til Presta SEO

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg leger i min fritid med at sætte en webshop op, som jeg kan arbejde med som hobby :)

Jeg har valgt at arbejde med prestashop-cms, og så langt, så godt egentlig.. Men jeg kan læse på nogle af de andre indlæg herinde at presta har et par grundlæggende fejl i forhold til SEO, som man bør fikse? :) Er her nogen som kan fortælle mig hvad det er for nogle fejl, og hvor jeg kan læse om det?

Jeg ville sætte kæmpe pris på det, hvis det var? :) - Måske kan en masse andre Aminoer også på den måde blive lært op i det?

Takker på forhånd! :)

- Anders

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 20:33

Hej Anders

Hvilken version af prestashop bruger du, så skal jeg fortælle hvad du kan gøre for at forbedre dit SEO.

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 19. Feb 13
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 20:41

Hej Bulldesign,

Dengang jeg startede på projektet der hed det vers. 1.4.8.3 :) Jeg er godt klar over, at der er kommet andre versioner ud siden da... Men jeg er ikke helt tryg ved at opgradere endnu...

- Så hvis muligt, så vil jeg gerne fjerne generelle seo-problemer på den jeg har nu?

Jeg er obs på titler, metabeskrivelser, meta søgeord, h1, h2 osv :)

- Anders

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 20:45

Hej,

Jeg hopper lige med på her - håber det er ok Cool

Er i den afsluttende fase, inden åbningen af min webshop, også bygget på Prestashop. Min version er dog 1.5.3.1.

Jeg mangler også SEO, så alle tips og tricks, både generelt og til versionen, hvis der er nogle fejl man kan rette op på selv, tages imod med kys-hånd Smile

Tim

Tilmeldt 19. Feb 13
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 20:49

Hej Tim,

Den er go! :) 

Hvor er det fedt at vi sådan hjælper hinanden... Ærgerligt at resten af verden ikke "kører", "virker", "fungerer" på samme måde... :)

- Anders

Tilmeldt 15. Aug 11
Fra  Bull Skrevet kl. 21:08

Her er hvad du kan gøre

1. Få optimeret din sidetitel, søgeord og meta. 

Sti: Preferences > SEO & URL's > index.php (tryk på papiret med blyanten)

Page's title: Sidetitlen på din forside: f.eks. Køb billige papkasser til discountpriser

Meta description: Hos os kan du købe discount papkasser, og du kan bytte dine brugte kasser helt gratis - Vi yder 30 dages garanti.

Meta-nøgleord: papkasser, bilige papkasser, byt papkasser, discount papkasser, pap, kasser

2. SEO på kategorier:

Sti: Catalog > [kategori navn] (Tryk på det hvide papir med blyanten)

3. SEO på produkter

Catalog > [kategori navn] > [Produkt navn] > (Tryk på det hvide papir med blyanten) > Scroll lidt ned, så vil du se den "Korte beskrivelse. Oppe over den står der på engelsk > Click here to improve product's rank in search engines (SEO) > Tryk på den.

Udfyld disse felter på alle dine produkter.

4. SEO venlige URL'er

Sti: Tools > Generetors > Sæt flueben ved "Optimization" og "Friendly URL". > Tryk derefter på: Generate .htaccess file

Gode links:

http://addons.prestashop.com/en/38-seo-prestashop-modules 

Tilmeldt 19. Feb 13
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 21:38

Hej Bulldesign,

1. Done

2. Done

3. Done

4. Done and done :)

Jeg havde egentlig styr på alle 4 punkter... Troede dog at der var andre "ting" i systemet jeg skulle være obs på :)

- Anders

Tilmeldt 15. Aug 11
Fra  Bull Skrevet kl. 21:41

Tilmeldt 19. Feb 13
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 21:55

Hej Bulldesign,

GENIALT...! :) Tak...

Bruger lige noget tid på at studere den side :)

- Anders

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:10

Jeg byder lige ind med et spørgsmål omkring SEO, jeg ikke umiddelbart har kunne finde svar på, selvom jeg er sikker på det er stillet 1000 gange før - nogen gange kunne det være rart at have google som god ven Geeked

De produkter jeg kommer til at sælge i min webshop, er i bund og grund det samme. Der er kun farven til forskel. Produktbeskrivelsen vil derfor komme til at ligne hinanden 100%, på de cirka 50 varer jeg har fra starten af.

Dette vil vel blive et problem med hensyn til duplicate content? Eller har jeg misforstået noget?

Tim

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)