Jeg har en sign-up formular på mit web-sted, hvor der er et link til betingelserne, og en lille afkrydsningsbox, hvor "kunden" skal krydse af at de accepterer betingelserne. Jeg kan se at rigtig mange ikke får sat krydset i første omgang, og skal så taste passwordet igen (da det felt nulstilles ved post-back) og huske at sætte krydset anden gang. Det ser ud til at alle sætter krydset anden gang, så det er ikke betingelserne der skræmmer, men mit spørgsmål er om der noget etisk, eller lovgivningsmæssigt i vejen for at yde den service at krydset af sat som default? Hvad siger du selv, ville du opleve det som en fordel, eller ville det irritere dig, hvis betingelserne var accpeteret default? |
Hej Jesper,
Såvidt jeg er informeret så skal retningslinjer + modtag nyhedsbrev bokse som standart ikke være valgt for kunden... Det er så man er 100% sikker på at folk ved hvad de har med at gøre... "At de så ikke læser dine retningslinjer er en anden snak :)"
- Anders