Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det store spørgsmål om det lille kryds

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en sign-up formular på mit web-sted, hvor der er et link til betingelserne, og en lille afkrydsningsbox, hvor "kunden" skal krydse af at de accepterer betingelserne.

Jeg kan se at rigtig mange ikke får sat krydset i første omgang, og skal så taste passwordet igen (da det felt nulstilles ved post-back) og huske at sætte krydset anden gang.

Det ser ud til at alle sætter krydset anden gang, så det er ikke betingelserne der skræmmer, men mit spørgsmål er om der noget etisk, eller lovgivningsmæssigt i vejen for at yde den service at krydset af sat som default?

Hvad siger du selv, ville du opleve det som en fordel, eller ville det irritere dig, hvis betingelserne var accpeteret default?

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 12:15

Hej Jesper,

Såvidt jeg er informeret så skal retningslinjer + modtag nyhedsbrev bokse som standart ikke være valgt for kunden... Det er så man er 100% sikker på at folk ved hvad de har med at gøre... "At de så ikke læser dine retningslinjer er en anden snak :)"

- Anders

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 12:33

EasyCarCare:
Såvidt jeg er informeret så skal retningslinjer + modtag nyhedsbrev bokse som standart ikke være valgt for kunden... Det er så man er 100% sikker på at folk ved hvad de har med at gøre... "At de så ikke læser dine retningslinjer er en anden snak :)"

Hej Anders,

Og du har ret, og nu vil jeg så også selv besvare mit eget spørgsmål :-)

Efter lidt mere "bing'ing" fandt jeg dette link http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/internettetehandel hvoraf følgende fremgår:

2.3.2. Forbrugerens samtykke skal være aktivt, frivilligt, udtrykkeligt og informeret, hvilket vil sige:

2.3.2.1. Samtykket skal være udtryk for en aktiv handling fra forbrugerens side, således at forbrugeren ikke forpligtes ved passivitet, eksempelvis ved at en acceptrubrik er udfyldt på forhånd.

Så er da lidt at komme efter, hvis en anden med samme spørgsmål rammer tråden her.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)