Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medejer til nyt firma med færdigudviklet produkt søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 16
Fra  Todo Consulting Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Siden jeg blev anbefalet Amino, har jeg lige prøvet at veje typen af brugere der frekventerer dette forum. Selvom det kan virke til at der er langt i mellem, er jeg stødt på et par brugere der kunne være interessante for et projekt der er lidt større end endnu en webshop:

Jeg har netop lanceret et nyt it-produkt, som ikke er blevet lavet på bestilling og som jeg umiddelbart ikke ønsker at sælge videre. Af princip ønsker jeg ikke at ansætte en til at varetage de opgaver jeg ikke magter. Mod min økonomiske rådgivers anbefaling har jeg altså alligevel besluttet at give en unik mulighed, for den rette person - eller muligvis personer.

Din profil (eller jeres profil):

Sælger - eller som minimum salgserfaring. Du skal som udgangspunkt ikke foretage det store opsøgende salgsarbejde, men mere være i stand til at redegøre for de værdiskabende elementer i produktet. + for salgserfaring B2B, ++ for erfaring med det kommunale.

Interesseret i kundesupport. Du kommer til at stå for kundekontakten. Forhåbentlig ikke nogen stor del af arbejdet.

Erfaring som selvstændig. Du skal være i stand til at indsende momsregnskaber, årsregnskaber, udsende fakturaer en gang om måneden og opdatere regnskabet når de er betalt. Der er ingen indviklede opgaver i dette, men så snart det er muligt overgår dette arbejde til revisor.

Uafhængig af uddannelse og job. Jeg lægger 15 timer om dagen i dette projekt, så er ikke interesseret i en weekend-warrior. Du skal være indstillet på at der nemt kan gå et år, før pengene i dette projekt kan begynde at sammenligne sig med et typisk lønmodtagerjob. Så en form for formue, passiv indkomst eller forstående kone/mand er en nødvendighed.

?? - Måske er du en skrap grafiker? Erfaring med markedsføring? Stort netværk? Skriv gerne alle de relevante kompetencer du har.

Stærk på administration. Du kommer til at varetage AL administration af firmaet (på samme vilkår som jeg kommer til at varetage al udvikling og drift), men ansvar fordeles naturligvis som firmaet vokser.

Min profil:

Ingeniør. Certificeret it-arkitekt. Erfaring som projektleder i it-branchen. Jeg tager ansvaret for al udvikling og drift. Har du selv evner, er du selvfølgelig velkommen til at bidrage hvor du kan.

Erfaring med markedsføring og salg, men IKKE interesseret i at bruge disse kompetencer. Jeg bruger 100% af min tid, hvor jeg er bedst.

Idealist. Jeg er mere interesseret i process og kvalitet end hurtige penge, så har brug for en person der kan sørge for at firmaet gøres rentabelt. Der er altså INGEN passiv indkomst at hente i firmaet, uden at du er indstillet på at gøre en indsats.

Rendyrket programmør. Ingen designkompetencer, men stor fan af simplicitet, tilgængelighed og KISS.

Processen:

Opstartes nyt ApS med 50/50 indskud og ejerskab. Repræsenterer du et firma, er det stadigvæk en 50/50 fordeling i mellem undertegnede og dit firma.

Kontorlokaler midt i Danmark lejes, medmindre du eller dit firma, allerede har noget brugbart.

Firmaet får 100% ejerskab over al kode, dokumentation, rettigheder, domæner, databaser osv. som eksisterer i produktet Mobil Byguide. Der er ingen investorer, långivere eller andre 3. parts interessenter.

Produktet:

Mobil Byguide. Byguide hjemmeside optimeret til mobil og tablet, henvendt til danske byer. En kommune eller turistforening administrerer og uddelegerer ansvaret for indholdet på guiden. Al data er modelleret, og nemt at gøre tilgængelig i form af webservices, hvis der ønskes native apps, infoskærme eller andre måder at consume data på.

Selvudviklet CMS til indholdsstyring, udseende osv. Hamrende simpelt, men fleksibelt og forholdsvis kraftfuldt. Den første portion kontorpersonale er blevet undervist i brugen - med kun roser. Det er ikke at sammenligne med generiske CMS' som Wordpress, Sitecore eller Umbraco, men derimod et domænespecifikt CMS med ekstrem flad indlæringskurve og og meget kort indlæringstid.

Beta-testet i en dansk by. Første bruger blev oprettet 30 minutter efter lanceringen, hvilket ledte til hele dette behov for en samarbejdspartner. Havde forventet en rolig opstart, men brugt så meget tid på kontakt og undervisning, at jeg endnu står med nogle rester fra beta-fasen jeg skal have udskiftet.

Nemt at gøre internationalt. Intet i konceptet låser det til Danmark.

Færdigudviklet, eller nærmere salgsklart. Der skal konstant videreudvikles, men produktet vurderes i den nuværende form klar til salg.

Økonomien:

En Byguide stilles gratis til rådighed for en dansk by, men udelukkende kommunen selv eller den officielle turistforening kan få tildelt ejerskabet.

Detailbutikker oprettes på guiden, med et minimum af information. Ønsker de adgang over at kunne administrere åbningstider, beskrivelse af butikken, varer (med billede, pris osv.) betales et fast månedligt beløb. Hver detailbutik får oprettet deres egen underside, som kan bruges uafhængigt af placeringen i byguiden: F.eks. QR-kode i markedsføringsmateriale eller videresende besøgende fra mobile enheder på deres  normale hjemmeside.

Som det kendes fra mange services, er systemet for detailbutikkerne bygget op omkring en standardservice og tilvalg. Den specifikke finansiering og fordeling imellem standardservices, tilvalg og gratis ydelser, er endnu ikke fastlagt.

Byguiden skal fremgå objektiv og troværdig, men der forventes solgt en enkelt reklameplads på forsiden, til en fast annoncør på månedlig basis.

Målsætning:

3/4 af alle danske byer over 20.000 indbyggere har en byguide i systemet, inden 1. januar 2015. Firmaet skal være rentabelt i sig selv på dette tidspunkt.

Det blev selvfølgelig til en pæn mængde tekst, men har du relevans for firmaet, er jeg sikker på at du har orket at læse dig igennem. Du kan se landingpage fra betafasen på http://www.mobilbyguide.dk - en af de sidste rester fra betafasen, der forhåbentlig meget snart skiftes ud.

Skriv en privat besked herinde eller kontakt mig på stefan(@)todo-consulting.dk.

Edit: Forventede ikke lige at Amino ville bryde min formatering, men det er forhåbentlig læsbart.

Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt koncept. Som jeg selv lige har skrevet et indlæg om, så søger jeg også en anpart/deltagelse i et upcoming firma, men de krav du stiller kan jeg desværre ikke matche.

Men held og lykke med det hele!

Salgskonsulent hos Systemfrugt A/S

Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 16
Fra  Todo Consulting Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak og tak for beskederne.

Vil lige udspecificere lidt, ud fra et par populære spørgsmål: Det er ikke så relevant om du passer perfekt på profilen, det vigtigste er at du kan udfylde opgaverne.

Hvis I ønsker ejerskab over mere end halvdelen, kan vi forhandle om prisen.

Og det sidste; det er udviklet med asp.net mvc 4, ef code-first, ms sql og jquery mobile til selve guiden. I er velkomne til at give et bud på en total overtagelse, men i det tilfælde skal I selv have kompetencerne til disse teknologier.
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 16
Fra  Todo Consulting Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dem der har skrevet en mail, har fået svar, men tager den lige her også.

Der ligger ikke 15 timers arbejde om dagen om dagen i det for dig. Det vigtigste er at du kan administrere over din egen tid. Hvis en kommunalchef ringer og lige skal have forklaret hvad en mobiloptimeret hjemmeside er, skal du bare have muligheden for at tage telefonen. Det er derfor også helt i orden, hvis du foretrækker at arbejde hjemmefra til at starte med.

Jeg så rigtigt gerne at lidt forskellige typer skrev. Så selvom du ikke passer perfekt på profilen, vil jeg meget gerne høre fra dig. Ligeledes behøver dit firma ikke være et stort mediefirma, så længe at I tror I kan gøre det til en god forretning, vil jeg meget gerne høre fra jer.
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 16
Fra  Todo Consulting Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået betydeligt flere henvendelser angående salg af hele systemet, end direkte samarbejdspartnere. Jeg er meget modtagelig over for ideer til eventuelle andre steder jeg kan søge - eller hvad I mener skulle være urealistiske krav jeg stiller til en ny partner.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)