Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ude i noget jeg som vanligt intet ved om - affiliate og blogspot??

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville se om jeg kunne finde ud af hvad affiliate er - jeg læser jo så meget om det herinde. Jeg kører for sjov, og fordi det er enkelt ikke at skulle gentage en masse svar, en http://johnhannover.blogspot.dk/ 

For at finde ud af hvad affiliate er og hvordan det virker, prøvede jeg for sjov at tilmelde det til affiliate, men det fik jeg svar om, at det ikke var godkendt. Jeg kan så erkende, at selv hvis det var blevet godkendt, tror jeg ikke jeg ville vide hvor jeg skulle anbringe den der kildekode jeg kan læse mig til, man modtager.

Jeg ved heller ikke om jeg vil ha affiliate på, men det det var sjov at se hvad det var.

Jeg har også et domæne - i mini webhotel - på http://johnhannover.com/ som ikke bruges til andet pt. 

I blogspot kan jeg se, at jeg kan at jeg kan tilføje dette så blogspot omdirigerer til det, men det er jo ikke en løsning som jeg lige ser det, for jeg har netop valgt blogspot fordi jeg ikke skal sætte mig ind noget andet, end at skrive et par indlæg.

Der er som trafik nok. Er det en tosset ide at lege med i forbindelse med blogspot - og hvis ikke, hvad er der så galt når den ikke godkendes?

Var det en fordel at kombinere den med johnhannover.com adressen i stedet og ville jeg så stadigt bare kunne lave mine indlæg i blogspot?

Jeg kan sikkert bare ændre adgangskode midlertidigt hvis jeg vidste hvordan - tror vel det er min google+ adgangskode der bruge - men ved det ikke en gang Skype-Blush om det er den der er tilknyttet blogspot - hvis nogen skal se hvad der er galt?

vh john

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 18:40

Det er svært at svare på hvorfor de  har afvist dig, og typisk får man heller ingen grund. Men det lyder ikke som Partnerads, da man der søger hvert enkelt kampagne (De fleste er åbne)

Jeg vil klart anbefale dig at ligge dit indhold over på dit eget domæne, det giver dig flere muligheder og større frihed. Også af hensyn til senere, hvis du får mange besøgende, og gode rankings i google, og du senere ønsker at flytte, så mister du nemlig rigtig meget. 

Du kan f.eks. få Wordpress på johnhannover.com og så benytte det til dine blogindlæg, og hvis det sættes ordenligt op så tror jeg godt at f.eks. Partnerads.dk vil have dig som partner da de f.eks. har affiliate kampagner for regnskabs systemer, valuta handel, og diverse kontorartikler.

Du skal være velkommen til at sende en privat besked, hvis du vil have hjælp til at sætte wordpress op. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22

det kunne du da risikere Smile men johnhannover.com er et domæne jeg har haft sovende i årevis - ved knapt hvordan jeg skulle flytte det hvis det blev aktuelt OG det er kun på 50 mb og 500 mb bandwidth. Jeg kan godt se derindfra at jeg kan installere wordspress - men det fylder sikkert i sig selv. Jeg skal ikke bruge til billeder,, bare til blog indlæg - men 50 mb rækker vel så kort eller???

Jeg kan ikke knytte det, så der er enten en redirect (uden at det som blev nej) eller knytte det domæne til blogspot som jeg kan se også er muligt . vel?

vh

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 19:45

det kunne du da risikere Smile men johnhannover.com er et domæne jeg har haft sovende i årevis - ved knapt hvordan jeg skulle flytte det hvis det blev aktuelt OG det er kun på 50 mb og 500 mb bandwidth. Jeg kan godt se derindfra at jeg kan installere wordspress - men det fylder sikkert i sig selv. Jeg skal ikke bruge til billeder,, bare til blog indlæg - men 50 mb rækker vel så kort eller???

Jeg er ret sikker på at 50mb slet ikke vil være nok til at køre Wordpress. Du kan f.eks. flytte domænet til unoeuro.com (Eller lignende - Unoeuro har "1-click installer" hvilket vil sige at du kan klikke og så installere unoeuro Wordpress for dig på dit domæne) det koster lidt at flytte, samt en lille månedlig pris. Fordelen ved at have det liggende på dit eget domæne, er som sagt hvis du senere vil have mulighed for at flytte det, så mister du ikke opbygget links etc.

Cookie:

Jeg kan ikke knytte det, så der er enten en redirect (uden at det som blev nej) eller knytte det domæne til blogspot som jeg kan se også er muligt . vel?

Inden i blogspot kan du gå ind i indstillinger -> grundlæggende -> Blogadresse. Her kan du tilknytte dit .com domæne. Så vil din blogspot blive vist når du går ind på dit domæne, men du kan stadig ikke flytte indholdet senere. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28

Mark:
nden i blogspot kan du gå ind i indstillinger -> grundlæggende -> Blogadresse. Her kan du tilknytte dit .com domæne. Så vil din blogspot blive vist når du går ind på dit domæne, men du kan stadig ikke flytte indholdet senere. 

nok det jeg gør i første omgang tror jeg  - det med affiliate var mere bare for at lære hvad det egentlig var, og der er så et eller andet der gør at det her ikke accepteres for den blokg

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38

@ Cookie, Go for it. Jeg har selv konstateret at det kan give ganske fornuftigt på sider med iværksætteri relevant stof.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42

Henrik Koudahl:
Jeg har selv konstateret at det kan give ganske fornuftigt på sider med iværksætteri relevant stof.
Du kan sikkert ha ret - jeg er bare så ubekendt med alle disse ting - selv hvem der faktisk har mit domæne er jeg ikke sikker på Big Smile så at flytte det - lyder allerede liiiidt besværligt - men ja du har sikkert ret - det var bare så uendeligt meget enklere hvis selve http://johnhannover.blogspot.dk kunne være tilmeldt - men det virker det ikke til - så jeg må tænke lidt

vh

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det med affiliate er slet ikke så svært. Hvor har du tilmeldt dig, du er sikker på at det ikke er Google AdSense?

Hvis du vil lege lidt med det, så prøv f.eks. partner-ads som tidligere nævnt. I første omgang behøver du slet ikke at rode med kildekode og HTML koder. Du finder f.eks. en webshop hos Partner-ads, som du gerne vil reklamere for, herefter ansøger du om adgang til det pågældende program. De fleste godkender automatisk og så er du egentligt klar. På det enkelte program finder du en masse koder til bannere, men allernederst finder du også et ganske almindeligt affiliatelink, der ser ca. sådan her ud: http://www.partner-ads.com/dk/klikbanner.php?partnerid=00000&bannerid=00000

Dette link kan du indsætte på din hjemmeside, nøjagtigt ligesom et almindeligt link. Hvis du ikke vil lave reklamen som et tekstlink, kan du uploade et af de tilgængelige bannere som et billede på din hjemmeside og gøre billedet klikbart ved at indsætte dit affiliatelink.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54

Nicolaj Thomasen:
Det med affiliate er slet ikke så svært. Hvor har du tilmeldt dig, du er sikker på at det ikke er Google AdSense?

viser jo i en nødeskal hvor langt jeg er borte - JO det er med sikkerhed Google AdSense jeg prøvede at tilmelde og fik nix fra

Jeg må se om jeg forstod noget af det partner ads - jeg er ikke totalt IT nørd, men lige her - helt tydeligt helt borteBig Smile Jeg kunne da finde ud af at tilmelde mig - Jeg kan også forstå den med linket TROR jeg, men og den med billedet, betyder det, at man downloader billedet og så selv gør det klikbart med det samme link som ligger i selve linket?

Og sidste spørgsmål (for nu) - Bloggen består jo af en række sider jeg vil kunne vise hver for sig ved links, for at gøre det nemt for en der skal forså f.eks Moms registrering - bør banner eller link så ligge på hver artikel eller hvordan=

Og forskellen er, at bannere gir/måske gir - flere klik end bare det rene link?  Inden jeg gør noget skal jeg lige tænke lidt 

vh

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:07

Cookie:
Og sidste spørgsmål (for nu) - Bloggen består jo af en række sider jeg vil kunne vise hver for sig ved links, for at gøre det nemt for en der skal forså f.eks Moms registrering - bør banner eller link så ligge på hver artikel eller hvordan=

Relaterede tekstlinks giver ofte mange flere klik end et banner. Havde SKAT haft et affiliateprogram, ville du med garanti tjene flere penge på linket i bunden af dit indlæg om fradrag her, end hvis du havde et banner fra SKAT i højre side.

Billedet af den unge mand øverst er jo også klikbart og linker til din forside. Du kan lave bannere på samme måde. Gem på din PC og upload til hjemmesiden - indsæt herefter det matchende affiliatelink.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)