Du kan godt starte ud med en DanDomain løsning for at holde omkostningerne i bund her i starten, men kigger du på DanDomains tussegrimme templates der er gratis, så bliver du desværre nok skuffet. Det er jo kun motoren du betaler et månedsbeløb for - ikke hele shoppen. Du vil sikkert også gerne have at det er en pæn shop med et ok nutidigt design, der kan blive til salg.
Du kan købe en af de andre Dandomain bureauers templates - altså templates som nogle af mine kollegaer i branchen har sat til salg via dandomain. De koster omkring de 3.500 kr, men for at være bundærlig, så er du for dén samlede pris faktisk kommet lige så langt, som ved at købe en Magento template og få den opsat på en god og stabil server hosting løsning.
Og Opensource er for langt de fleste det bedste valg på den lange bane, da det netop ér 100% skalerbart og kan udvides og ændres i takt med at din forretning ændrer sig og branchens teknikker ændrer sig.
Det er altid svært at svare 100% definitivt på, da ingen af os kan spå om fremtiden for din forretning, men det er helt klart noget man skal have med i sine overvejelser ved valg af platform.
Jeg synes som udgangspunkt sagtens du kan vælge begge løsninger, som opstarts iværksætter, men jeg havde personligt valgt en opensource løsning, der måske koster lidt mere i starten, men også sørger for at min forretning ikke er i en lille lukket kasse, som jeg er tvunget til at holde mig indenfor. Det er aldrig særlig fedt at sidde der i hjørnet og se konkurrenterne blæse forbi en og løbe med alle kunderne, fordi man sidder med tekniske håndjern på.
Om ikke andet har DanDomain i hvert fald taget det en klasse op i forhold til før, hvilket kommer til at gavne rigtigt mange af de eksisterende kunder der bruger DanDomain, og skellet mellem DanDomain og mange andre shopløsninger er nu blevet mindre, og de er så absolut stadig en af de bedste i DK hvad angår lukket kildekode webshops på abb. - Men jeg ville stadig vælge OpenSource.