Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske iværksættere er for uambitiøse

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er om ikke overskriften kunne have været følgende i stedet:

Svenske iværksættere er for uambitiøse

Tyske iværksættere er for uambitiøse

Spanske iværksættere er for uambitiøse

Franske iværksættere er for uambitiøse

Er vi i virkeligheden anderledes end andre? Er dette ikke blot naturligt, at nogle ønsker det hele, mens andre ikke gør?

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Fra  ElementLand Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Jeg tror simpelt hen at folk ikke tør...

Nogle gange er man sgu nødt til at tage chansen og køre fuld kraft fremad uden tanker på konsekveserne

enig

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror bestemt vi er ved at komme efter det, vi suger viden til os om iværksætteri som aldrig før - folk tør godt tænke større nu og det at være iværksætter bliver et mål for rigtig mange fremover, istedet for at satse på et (sikkert) lønmodtagerjob.

desuden er jeg ret vild med hans tanker om at droppe forretningsplanen og være omstillingsparat som det skrider frem og man bliver nødt til at justere til nye forhold Yes

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Det er en skam at dette potentiale ikke bliver udnyttet ... international succes.

Hvordan er det egentlig en skam, hvis en iværksætter ikke (nødvendigvis) går efter international succes - for hvis skyld skal man gøre det?

I øvrigt ser jeg ofte nogen skrive om "at man skal gå efter en international succes", men har endnu til gode at se de samme omsætte ordene til virkelighed. Er det fordi, de er for uambitiøse?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:

Carsten Jacobsen:
Det er en skam at dette potentiale ikke bliver udnyttet ... international succes.

Hvordan er det egentlig en skam, hvis en iværksætter ikke (nødvendigvis) går efter international succes - for hvis skyld skal man gøre det?

Okay, jeg forklarer lige nærmere hvad jeg mener.

Nu handler videoen om "danske iværksættere", så jeg tog lidt mere samfundsmæssige briller på. Danmark som samfund skal leve af ideer og iværksættere, hører vi konstant politikere sige. Men for at det rigtigt skal batte noget, skal de iværksættere skabe arbejdspladser, ud over deres egen. Hvis vi alle køber en saks og klipper hinandens hår, så bliver vi ikke meget rigere af det, og det gør Danmark heller ikke. Der skal flere jobskabende virksomheder til, og det sker i højere grad (min påstand), når virksomheder begynder at se ud over hjemmemarkedet, og satster globalt. 

Det er ikke en skam for den enkelte iværksætter hvis han/hun ikke går efter eksport. Men det er en skam at de ressourcer der er i Danmark ikke bliver udnyttet optimalt, og konverteret til jobs til glæde for alle. For potentialet er der, det er jeg ikke et sekund i tvivl om!

Jesper Nerløe:
I øvrigt ser jeg ofte nogen skrive om "at man skal gå efter en international succes", men har endnu til gode at se de samme omsætte ordene til virkelighed. Er det fordi, de er for uambitiøse?

Det er noget der tager tid, og ikke mindst penge, har jeg erfaret den senere tid. Jeg har valgt at starte i udlandet, og jeg skal lige hilse og sige at det er nemt at starte virksomhed i Danmark i forhold til mange andre steder. Men jeg satser på at få min investering hjem igen Smile 

Mvh Carsten

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

@Carsten Jacobsen: Det lyder næsten som om, du mener at danske iværksættere skal være mere ambitiøse af filantropiske årsager - for at redde Danmark? ;o)

Jeg er helt enig i, at det kunne være mere end godt for Danmark set fra et samfundsmæssigt aspekt (hvis pengene ellers ville komme Danmark til gode), men i realiteten er det nok de færreste i dag, som bliver iværksættere for "Gud, Konge og Fædreland".

Carsten Jacobsen:
Det er noget der tager tid, og ikke mindst penge, har jeg erfaret den senere tid.

Du er sikkert ikke den eneste, som har internationale projekter i støbeskeen. Derfor kan man heller ikke (som gutten i videoen m.fl.) konkludere entydigt, at danske iværksættere er uambitiøse, når det f.eks. gælder "internationale succeser" - ingen har formentligt et overblik over, hvor mange internationale projekter (startet af danskere), der er undervejs lige nu.

God vind med din virksomhed i øvrigt - jeg håber, du får succes med den.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Morning Train Skrevet kl. 03:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en rigtig god opsang, og han har ret i at vi i Danmark burde turde noget mere. Alle skal ikke være lige ambitiøse, og der er ingen som siger at en international virksomhed gør ejeren mere lykkelig.  Men synes nu godt man kan snakke om hvad der er godt for Danmark, og snakke om den fælles indsats og hvordan iværksættere kan bidrage mest. Kan godt være det er patriotisk, men jeg bliver altså stolt når fx Podio (rigtig godt system) bliver verdenskendt, og jeg samtidig kan se CEO være godt funderet i danske værdier.

Cofounder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:

@Carsten Jacobsen: Det lyder næsten som om, du mener at danske iværksættere skal være mere ambitiøse af filantropiske årsager - for at redde Danmark? ;o)

Jeg er helt enig i, at det kunne være mere end godt for Danmark set fra et samfundsmæssigt aspekt (hvis pengene ellers ville komme Danmark til gode), men i realiteten er det nok de færreste i dag, som bliver iværksættere for "Gud, Konge og Fædreland".

Nej, iværksættere skal starte op fordi de har lyst, for at arbejde med det de bedst kan lide, og af egoistiske grunde (positivt ment). Jeg forsøgte bare at forklare hvad jeg mente med at det var en skam at ikke flere iværksættere skabte store successer som Tommy Ahlers (hvilket du kommenterede på).

Jeg er jo nok den sidste der skal snakke om at redde Danmark, og arbejde for Gud, Konge og Fædreland, da jeg ikke tager del i det. 

Mvh Carsten

 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)