Jeg er i den heldige situation at jeg lige er blevet udnævnt Community Manager/PR Manager/Online Marketing Manager i et nyt dansk gamestudio. Vi har ingen tidligere historie i branchen, dog har vi været heldige at få erhvervet os en række nøglepersoner som har. Deriblandt en koncepttegner for et populært MMO og 1-2 kendte udviklere af populære PC-spil. Vi har en forhåbning om at lave et succesfuldt Kickstarter projekt - men som det er med alt i dag, så kræver det forberedelse - og meget af det. jeg er igang med at udforme vores Community/Marketing strategi for vores kampagne og har i den forbindelse fået udarbejde en lang liste af kanaler vi gerne vil nævnes på (facebook, twitter, IGN, Gamespot, Go'Aften Danmark etc etc). Jeg er dog kommet lidt til kort med noget af det data jeg skal ha' indsamlet. Lad os sige vi skal ha' ca. 1.000 backers. Hvad jeg mangler er formlen for at nå derhen. jeg har følgende information på de omkring 150 kanaler vi håber på at kunne benytte os af:
Hvad jeg mangler en ide om hvor mange af en given kanal som vil klikke på vores link (er dette referral rate, click-through rate eller noget 3.?) Såfremt jeg har denne info også, er det nemt at lave en formel på et estimeret antal backers, ud fra en given kanal. Eks. IGN's netværk har 56.000.000 UVMs Kickstarters Conversion rate er ca. 10% Hvis IGN's "referal rate" er på 0,1 promille ved jeg følgende 56.000.000 x 0,1 promille x 10% = 560 backers Omvendt ved jeg også hvor mange jeg skal "nå" for at få opfyldt ønskes om 1.000 backers. 1.000 / 10% / 0,1 promille = 100.000.000 Dette er selvfølgelig et simpelt tilfælde og "referal rate" er forskellig fra kanal til kanal. Kan i hjælpe? Hvordan finder jeg ud af dette? Er der nogen (af branchen) estimering i hvor mange man skal regne med vil følge et link til en anden side? På forhånd tak |
Jeg håber at der er nogen som har forstand på dette og som vil se tiden an til at smide et svar.
På forhånd tak.