Hej Jeg er medejer af en virksomhed som beskæftiger sig med optiske fiber kabler og har på det seneste opdaget at der er et enormt marked i Sverige hvad dette angår men Hvordan er de Svenske moms regler Hvor får jeg hjælp til at få skrevet udbudet på svensk og i det hele taget få formuleret tingene som det er beskrevet i materialerne/udbudene Jeg har brug for en der enten er Svensk men taler Dansk eller omvendt Dansk men taler og skriver perfekt Svensk da alle udbud jo skal leveres på Svensk kan man finde sådan en her inde som evt kunne tænke sig en bi beskæftigelse med at hjælpe med sådan noget,betaler gerne for det mod faktura og kommer gerne hend hvor jeg kan få denne hjælp. Håber dette findes og at der er nogen som kan hjælpe os
|
Daniel kabel E:Hvordan er de Svenske moms regler
Det er EU regler vi taler om så, du sælger vel fra Danmark til Sverige som jeg forstår dig.
Du fakturerer uden moms men skal kontrollere din kundens moms nummer er aktivt, det gør du f.eks i VIES systemet - under skat.dk som indlogget har du et punkt hvor du kan kontrollere moms numre i EU under MOMS.
Du skal i momsagivelsens rubrik B skriver dit samlede salg til EU, og du skal "listeindberette" også i skat.dk for hvert moms nummer du har solgt til
På fakturaen skal du henvise til EU moms regler eller ved påtegning - ZERO RATET, FREE OF VAT eller lignende.
Modtageren vil så givet vide hvordan denne momsmæssigt behandler den i Sverige.
Finder du ikke lige en svensk oversætter for dig, vil mig bekendt alt til Sverige fungere fint på engelsk, men jeg ved ikke om din potentielle kunde har specielle krav
vh