Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny WP blog fordele ulenper ved saml eller bred side

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have fat i en WP Blog/forum, nogle er 990 pixel bred andre fylder nærmest hele skærmbreden (på min skærm)

Hvorfor bruger men egentlig den smalle udgave. hvis jeg vælger den brede udgave, er der noget jeg skal tage højde for, følger der nogle ulemper med.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:54

Så vidt jeg kan se ud fra din beskrivelse, så spørger du om du skal vælge bredde i pixels eller procent.

Det der er godt ved procent er, at den former sig alt efter hvor stor en skærm du har. Dvs. om du sidder på smartphone/tablet/desktop, så viser den samme layout bare i mindre størrelse.

Når siden er sat i pixels er det lidt sværrere at have med at gøre, og er som regel lavet/bedst egnet til desktops.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 15:15

Grunden til at man lavede hjemmesider i størrelsen 990px i breden, er for at de passe til alle browseren.

Det er noget man begyndte på for rigtig mange år siden. den gang 1024x768 var den mest brugte opløsning, så passede det hvis man lavede designet 990px bredt, så var der lige plads til scrollbaren og en lille smugle luft på hver siden.

Grunden til at du stadig kan finde designs som er lavet på denne måde, er mest af alt fordi at webdesigneren ikke har gidet at sætte sig ind i Responsive Designs som er noget nyt som kom i HTML5/CSS3.

Det gør det muligt at lave et webdesign som tilpasser sig skærm opløsningen på alle skærme Desktops med stor skærm, laptops, Tablets og Smartphones, som alle kører med forskellige opløsninger.

Så er der en fordel/ulempe ved hvert af dem? JA... Ved det samme 990px er du begrænset i pladsen til dine tekster og ellers vil de scroll mæssigt se lange ud, det vil de ikke på et design som fylder 100% af skærmen.

Så find dig et design du syntes om, og brug det.

Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:19

Super. tak for svar. Det var net de nye HTML%/CSS3 jeg har forelsket mig i samtidig med der er plads til mere.

Tak for svar.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)