Hejsa Med opstart af min webshop www.colorstones.dk viser mit første år et underskud på ca 60.000kr Får jeg nogle af disse penge retur i skat når jeg udfylder min udvidede selvangivelse som b skat Jeg har mit daglige faste job hvor jeg har betalt normal inkomst skat af Kan i hjælpe Mvh Søren Olesen |
Ja - så længe driften har været seriøs - det er der forskellen ligger skattemæssigt - bedømmer de, at det er en seriøs drift (og det viser underskuddet jo ret klart) og ikke en hobbydrift, så er modregnes dit tab i øvrig personlig indkomst
Du har naturligvis regnskab i.h..t til årsregnskabsloven og som virksomhed har du jo udvidet selvangivelse som udfyldes på basis af dit årsregnskab, hvor alle bilag gemmes 5 år - du burde jo faktisk ha forskudsopgjort løbende under året efterhånden som underskuddet var kendt, men nu er det så årsopgørelsens punkter fra 111 og frem du skal fokusere på.
Med et relativt stort underskud kan skat jo tænkes at ville se regnskabet, men det er ikke et du skal indsende, du skal bare selv altid ha det til rådighed for skat og moms - med et så stort underskud kunne et revisor review i billigste version være en fordel, for at sikre alt er korrekt her ved udgangen af det første år, men det er jo en smagssag.
Som en ren bibemærkning er du vel klar over, at dit varelager ikke er en udgift, men skal med, helt på linje med din bankbeholdning, til indkøbsværdi for at der var på lager 31/12-2012 eller faktureret og med i dit 2012 regnskab, men under transport.
vh