Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første skatteår overstået

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37

Ja - så længe driften har været seriøs - det er der forskellen ligger skattemæssigt - bedømmer de, at det er en seriøs drift (og det viser underskuddet jo ret klart) og ikke en hobbydrift, så er modregnes dit tab i øvrig personlig indkomst

Du har naturligvis regnskab i.h..t til årsregnskabsloven og som virksomhed har du jo udvidet selvangivelse som udfyldes på basis af dit årsregnskab, hvor alle bilag gemmes 5 år - du burde jo faktisk ha forskudsopgjort løbende under året efterhånden som underskuddet var kendt, men nu er det så årsopgørelsens punkter fra 111 og frem du skal fokusere på.

Med et relativt stort underskud kan skat jo tænkes at ville se regnskabet, men det er ikke et du skal indsende, du skal bare selv altid ha det til rådighed for skat og moms - med et så stort underskud kunne et revisor review i billigste version være en fordel, for at sikre alt er korrekt her ved udgangen af det første år, men det er jo en smagssag.

Som en ren bibemærkning er du vel klar over, at dit varelager ikke er en udgift, men skal med, helt på linje med din bankbeholdning, til indkøbsværdi for at der var på lager 31/12-2012 eller faktureret og med i dit 2012 regnskab, men under transport.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:47

Hej John

Tak for det uddybende svar.

Hvor meget vil det så sige jeg ca får tilbage i skat ca ????

Når jeg har betalt ca 100.000/2012 af skat via mit daglige faste job

Varer køb er ca 10.000kr af de 60.000kr

Mvh Søren

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)