Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion i Kina

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Jeg skal producere et brætspil i Kina, og importere det til Danmark. Når det kommer til import af varer fra Kina, er jeg temmelig grøn, så jeg vil derfor gerne stille nogle begynder-spørgsmål.

Jeg har fundet et firma via nettet, der gerne vil producere mit spil, og de har også givet et tilbud på det.

Hvordan kan jeg sikre mig, at jeg faktisk får det, jeg betaler for (det bliver i nærheden af 150.000 kr så jeg vil gerne være sikker)?

Hvordan får jeg fragtet mine spil til Danmark på en billig og sikker måde.

Jeg har modtaget tilbuddet over mail, er det almindeligt at forhandle om prisen, og gør man det over mail?

Genrelt vil jeg gerne høre om folk der gjort sig nogle erfaringer indenfor området.

På forhånd tak, venlig hilsen

Rune



Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Transport kan jeg ikke sige så meget om, jeg arbejdede engang med nogle virksomheder fra Indien, der pruttede vi om prisen, nok mest fordi jeg havde 2 leverandører.

Jeg brugte en del det faktum jeg ikke kunne sælge produktet i Danmark til de priser, det hjalp, eller at den anden leverandør var billigere.

/Rasmus
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Det hele kommer lidt an på beløbsniveauet og antal leveringer. Jeg tror at du skal rimeligt pænt op i beløbsniveau før du kan få skruet en aftale sammen, som du kan retsforfølge i Kina hvis det bliver nødvendigt.

Hvis beløbet er for lavt til det, så må det komme an på en prøve - sats nogle penge på det første køb og hvis de leverer den ønskede vare, så køb nogle flere.

Vær i øvrigt opmærksom på, at beskyttelsen af intellektuelle rettigheder er ret dårlig i Kina.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

jeg har selv arbejdet og boet i Asien, og har en generel oplevelse derude fra.
 
De prøver at snyde mange steder, og det kan ikke betale sig at gå juridisk efter dem. En god idé kan være at få en dansk/europæisk kontakt derude, som kan varetage dine interesser. Det kan gøres som mellemled så du ikke skal aflønne nogen, men han får x% af de indkøb du laver der. Generelt er der kvalitetsproblemer med mange leverancer derude fra. og det er væsentligt billigere at fange fejlene derude end det er når det kommer til DK
 
Størrelsen af de ting du skal have lavet afgører mange gange de fragt muligheder du har. Generelt er det kontainerleveringer der fragtes til DK fra Asien. Priser kan du undersøge ved at tage størrelse og vægten af det du vil have lavet, det burde du kunne få dem der skal lave det til at sætte et cirka tal på, og så ringe til transportfirmaer evt. bede den fabrik du har fået tilbud fra om at gøre det.
 
Har du overvejet Vietnam eller Indonesion, som er 2 af de lande, der kan vælte kina af toppen for underleverandører.
 
Jeg kender ikke nogen i Kina, men hvis et af de andre lande har interesse for dig, så kender jeg et par stykker, som nok godt vil give dig nogle fif evt. være belejlig med nogle kontakter. Det er danskere, som bor dernede og har fabrikker dernede.
 
Jeg har selv haft indien til at lave underleverandør arbejde til mig hvor det var outsourcing af it udvikling, her var jeg nød til at putte en international projektleder på, da der var samme problem med kvaliteten generelt. der var omkring en reducering i tiden og omkostninger på op til 350%.
 
Jeg håber det har givet dig nogle ideer.
 
Bryssel
 
 
Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er første gang du importerer endsige producerer i Kina så er det vigtigt at du har en rådgiver med på banen.
Det er slet ikke så dyrt som du tror. Kontakt f.eks. www.importguiden.dk - de har styr på det. Tingene kommer til at gå lidt langsommere når du bruger rådgiver, da de rent faktisk ønsker at alt bliver tjekket og dobbelt tjekket - det er jo hvad de får deres penge får.
 
Min hustru (der i øvrigt er fra Kina) kører sin forretning - www.1929.dk - udelukket baseret på produktion i Kina. Hun køber 4 containere hjem om mdr. og nu er der så og sige ingen problemer. Men i starten var der virkeligt nok af udfordringer med leverandører mm.
 
Som udgangspunkt kan du være sikker på at alle på f.eks. alibaba.com forsøger at snyde dig, ja - det er naturligvis en overdrivelse - men stadigt et fornuftigt udgangspunkt.
 
:)
d.

www.onapp.com

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rune

 

Du skal i den grad forhandle om prisen.

Dette kan gøres over mailen, men vil altid være lettere hvis du besøger producenten.

Et besøg og en personlig kontakt vil også mange doble dine chancer for at modtage det du har bestilt.

Prøv evt. at få producenten til at finde en shipper og få så en CIF pris. (vær sikker på at tranporten er alt. inkl.) Husk forsikring. Producenterne har som regel en kontakt til en speditør. Betal VAT i Kina og får kvitteing, så skal du ikke betale i indførsel landet.

Den eneste måde du kan garantere dig selv 100% på at du får hvad du bestiller er at få en ud på fabrikken for at tjekke den færdige produktion. Du kan prøve at få dem til at vente med sidste rate at betalingen til du har modtaget varene, men det ville så være første gang det skete.

 

Ellers bed dem her om at tjekke op på sagerne.


 

mvh.

mange års arbejdende i og med Kina.

lng

Fra Shanghai
Tilmeldt 28. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rune

 

Mit navn er Jens Christensen og vores virksomhed hedder Kinakontakten.

 

Vi er et lille handels selskab startet i 2005. Jeg er helaarligt baseret i Shanghai hvor jeg er ansvarlig for alt kommunikation med vores kinesiske fabrikanter. Jeg har laest kinesisk paa aarhus Universitet og igen paa Finacial and Economic University og Shanghai. Jeg har boet i kina i 4 aar nu og har derfor ogsaa en god forstaaelse af kulturen her og hvordan man sikrer et positivt samarbejde.
 

Hvis ikke din valgte fabrikant ligger alt for langt vaek vil det vaere muligt for mig at tjekke sendingen for den forlader Kina og du betaler de sidste 70 % af beloebet.

 

 


Kinakontakten Vi assisterer Scandinaviske virksomheder i indkøb og produktion på det kinesiske marked.

Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hello , jeg hedder Huo, som få Can Øko i Denark, jeg kan godt taler Dansker adn engeske, hvis i hehøve hjælp , være venlig kontakt til mig , Min tel er 28712588, og shengyuhuo@hotmail.com

 

med venlig hilsen

Tilmeldt 7. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Rune,

Jeg er hongmei Kineser som far Beijing, har boet i DK over 10 år.

Jeg har store viden inden for Kina underlerandør og har samarbejd med Kolding Erhvervsrådet i 2 års tid. Vi hjælper primært mellem og mellem-små danske virksomheder til at frem finde det rigtigt underleverandører.

Hvis du har mere informationer om din produter samt med din forventings indkøbspris, jeg skal nok frem finde det rigtigt 3-4 underleverandører til dig.

Du må meget gerne mail til mig og vi kan tale næmmere om sagen.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

hongmei

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)