Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det virkeligt så svært at finde en ny sælger !

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Låsby
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 87
Fra  SejLeg.dk Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu i snart 3 måneder søgt en ny salgskonsulent og må åbenbart gøre noget helt forkert. Vi har nemlig ikke modtaget mere end 8 ansøgninger hvor kun de to havde erfaring nok til jobbet. De var begge til samtale og hoppede begge fra inden vi nåede videre i forløbet. Vi nåede ikke til at tale om løn, så det er ikke det der har fået dem til at fravælge jobbet.

Vores opslag kan ses her :

http://www.scan-in.dk/da/?view=article&id=272 

Jeg har søgt på :

Jobzonen.dk ( 14 dages gratis ) gav en ansøger - ikke egnet

Jobindex.dk 30 dages annonce - gav to ansøgere - ikke egnet

linkedin.com - 5 uger annonce - gav 5 ansøgere - 2 egnet

Jeg har selvfølgelig også smidt den ind på jobnet.dk under det har givet noget.

Jeg kunne godt bruge et godt råd til hvordan jeg kommer videre og hvor mine annonce kroner er bedst giver ud.

Legetøj til seje piger og drenge - www.sejleg.dk

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 10:52

Nu kender jeg ikke så meget til din branche, men kan se at profilen skal være ingeniør eller lignende, og jeg mener at have hørt for nylig at der er stor mangel på netop ingeniører, og at rigtig mange virksomheder har svært ved at rekruttere ingeniører.

Så måske du skal bruge dit netværk på LinkedIn og selv aktivt opsøge profiler, der matcher den du søger.

Eller alternativt annoncere der hvor ingeniører færdes, f.eks. på http://ing.dk/

Held og lykke med at finde den rette profil.

Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 10:53

Hej 

Det jeg falder over er at du søger en med "ingeniør eller anden relevant elektronisk uddannelse"

Allerede der vil du miste rigtig mange. 

Burde det ikke være muligt og kunne lære produktet godt nok til og sælge det uden og være ingeniør ??

Jeg kan ikke snakke for alle. men jeg tvivler på at en ingeniør vil kunne sælge lige så godt som "en rigtig sælger type ville kunne" For det ligger ikke i blodet hos ingeniøren.

Fra Låsby
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 87
Fra  SejLeg.dk Skrevet kl. 11:17

Ja det er også noget vi har drøftet og i det nye job opslag vi er ved at lave, droppe vi ingeniør  kravet. Vi har folk der kan tage sig af den tekniske del, så vi skal selvfølgelig fokusere på de salgmæssige egenskaber.

Gode råd til steder at annoncere ? 

Legetøj til seje piger og drenge - www.sejleg.dk

Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 16
Fra  Todo Consulting Skrevet kl. 13:19

LinkedIn er et glimrende sted at finde kvalificerede. Dygtige salgsingeniører hænger ikke på træerne. Den typiske løsning er en teknisk sælger, hvor en ingeniør så tager med ud til enten det endelige eller det primære salgsmøde. Nogle virksomheder arbejder med en 80/20 ordning, hvor ingeniørerne kan forvente at bruge 20% af deres arbejdstid på salgsmøder - ikke ualmindeligt at ansætte nyuddannede til dette. 

Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:30

Ingeniører som kan sælge har regnet ud at de ikke skal bo i Jylland, men derimod udlandet hvor de kan arbejde uden en partner som hedder skattefar

Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:49

Kære Michael

StepStone er temmelig skarpe på både salgsprofiler og ingeniører, og vi hjælper dagligt mange virksomheder med at finde lignende profiler.

Jeg arbejder selv i StepStones marketing-afdeling, bare så der er helt rene linjer, men vil gerne understrege, at jeg ikke forsøger at sælge dig noget :-)

Men et seriøst godt råd ville være at kontakte os - helt uforpligtende - på 72251525 til en snak om hvordan vi kan hjælpe dig bedst. Jeg vil også meget gerne give dig lidt sparring på stillingsopslaget, hvis du har lyst.

God fredag fra

Thomas

Fra Thisted
Tilmeldt 11. Jul 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Apps4all ApS Skrevet kl. 22:39
Hej Michael,

Som det allerede er nævnt, så mener jeg også det er profilen i søger, som resulterer i et begrænset antal kandidater.

Start gerne med, at tage udgangspunkt i jeres produkt og jeres kunder. Dygtige sælgere, sælger værdier - dvs. produktet er sekundært, primært er hvilken værdi, det skaber ude hos jeres kunder.

Hvem er jeres kunder? Branche? Hvem er beslutningstageren typisk?

På baggrund af ovenstående, kan i sætte specifikke krav op til, hvilken profil jeres kommende sælger skal have, hvilken brancheerfaring vedkommende skal have osv.
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 22:49

"Vi søger en erfaren salgskonsulent, som selvstændigt kan varetage salg og support af elektroniske doseringsanlæg samt sæbe- og papirdispensere i Skandinavien." og "Du er bosat i Jylland og har en baggrund som ingeniør eller anden relevant elektronisk uddannelse. Du behersker Engelsk, Norsk, Svensk og Dansk på forhandlingsniveau og må forvente en del rejseaktivitet i de skandinaviske lande."

Jeg har en lederuddannelse igennem ISS Facility Service, hvor jeg har en helveds masse hygiene kurser også. Alt hvad der er om den slags løsninger er jeg trænet i at sælge. I alt beskedenhed, var jeg nr. 1 sælger af ca. 500 ledere/chefer i ISS klubben, hvor alt vores mersalg var tastet ind.
Men jeg er ikke ingeniør, så jeg ville aldrig søge det job.
Derudover tvivler jeg på at du kan finde mange som har sprogkundskaber til forhandlingsniveau på 4 forskellige sprog.

Så hvis jeg var dig, ville jeg nok ikke lige søge en ingeniør, men en sælger som kunne vise resultater. Måske en fra rengøringsbranchen.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:57

Hej Michael

Som der er nævnt tidligere i tråden, søger i en ingenør der også er sælger. Detter er nærmest en umulighed at finde for endten er folk ingenører eller sælgere.

Salg er et fag på lige fod som tømrer eller ja ingenør, men mange begår desværre den fejl at bagatellisere salgsfaget som noget alle kan lære.

Det i søger er en sælger helst med branchekendskab, og ikke en ingenør der også skal sælge.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)