Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af tysk selskab - hjælp og anbefalinger?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Mit website 99 Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal oprette et selskab i Tyskland. Jeg har læst nogle ældre tråde om emnet, men jeg synes, der mangler lidt info. Måske kan i hjælpe?

1. Kan jeg oprette et UG selskab selv uden juridisk bistand?

2. Kan i anbefale nogen, som yder bistand i forbindelse med start af et UG selskab? Pris er selvfølgelig en vigtig faktor.

3. Hvad er tidshorisonten for oprettelsen af et sådan selskab?

4. Kan man få adresse hos bistandsyderen, eller skal man selv ud og finde en postboks? Kan i evt. anbefale et sted, hvor man kan få en postboks?

Tusind tak for jeres hjælp!

Mvh. Jonas 

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 17:27

Tag fat i dantax i harrislee eller danrevision i Handewitt hvis du vil have det ordnet af professionelle. Ellers sæt en annonce i mojn mojn så er der med garanti en der kan gøre det meget billigt.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 12
Fra  Mit website 99 Skrevet kl. 17:59

Har haft fat i begge, men det koster tæt på 6.000 kr hvilket virker ret dyrt. Læste i en gammel tråd at det kunne gøres for 100 €, så var lidt nysgerrig på det. :) 

Hvad er mojn mojn? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35

Du kan prøve at få en pris fra advokat Sten Schrøder fra advonord.de.

Du kan ikke stifte et UG selv og slet ikke for kun 100€. Ud over selskabskapitalen skal du beregne at betale til advokat, notar, handelsregister, kommune mv.

Husk at det kræver personligt fremmøde i forbindelse med stiftelse, registrering hos kommune mv. Så der er en del følgeomkostninger.

Dernæst skal du enten selv eller betale nogen for at blive registreret hos skat og moms - her er der tale om 2 forskellige myndigheder.

Du skal ligeledes regne med at stiftelsen godt kan tage et par måneder og længere inden du har et momsnummer.

Man bliver helt glad for det danske system når man har været igennem det tyske.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 18:40

Jeps, jeg betaler også næsten med glæde til min tyske bogholder og revisor hver måned :-)

Må jeg spørge hvorfor du vil have et tyske firma når du bare skal bruge en postboks??

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:43

Henrik Koudahl:
Man bliver helt glad for det danske system når man har været igennem det tyske.
 Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 12
Fra  Mit website 99 Skrevet kl. 18:51

Øv, nedslående nyheder. Havde læst at det var relativt let at starte et UG selskab efter reformen i 2008. Jeg skal lave et selskab fordi jeg skal have penge af nogle kunder. Jeg henviser kunder til mine kunder, som betaler mig en provision for dette. 

Hvad har i betalt for at stifte selskab? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04

Prisen afhænger af hvor meget kapital du smider ind i selskabet. Jeg har vel brugt 3000 på stiftelse men en del mere på rådgivning og hjælp med diverse tilladelser og herunder opsætning af bogholderi der jan håndtere moms til flere lande.

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 12
Fra  Mit website 99 Skrevet kl. 20:00

Hmm. Har du overblik over om det er muligt at lave en bankkonto i Tyskland i stedet og så betale skat i DK, hvor hovedsædet er? Og så droppe at lave et tysk selskab? I hvert fald til der er proof of concept.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)