Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

prissætning af opfindelse før 0-serie

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogle af jer der ved hvad en person som kan prissætte en opfindelse har af erhvers betegnelse?

Er der nogle af jer der kender en?

Hilsen Lasse Friis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12

Det vil overraske mig hvis der findes en special erhvervsbetegnelse for sådan en. Der er masser af opfindelser som er før 0 serie, nogen bliver patenterede først andre ikke, alene der kan ligge både en stor forskel i omkostningen på at gå videre, og i prissætningen. Er den patenteret, er det lettere at prissætte

En ekspert inden for området "dimsen" hører under kan give ide om fremtidsmuligheder

En revisor kan på baggrund af oplysinger man giver være med til at opstille en mulig fortjeneste - men med stor usikkerhed

En investor kan byde ind med hvad han vil ofre

men det korte svar er, at det er meget svært det du beder om på noget upatenteret. Den store hurdle for alle opfindelser er at komme frem til første serie - ofte ved hjælp af opfinderens egne evner som iværksætter og for egen økonomiske motor desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Feb 13
Skrevet kl. 23:31

opfindelsen som er et kompakt transportablt arbejdsbord til håndværkenren og gør det selv manden er patanteret i verden, jeg har en prototype, en bruger video og produktionstegninger.

vh Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:34

så kan det være en investor du skal ha fat i - måske sammen med en virksomhed der kunne ha interesse i selve bordet vil jeg mene - men verdenspatentering må da betyde at du har haft mange andre inde over, og de bør kunne føre dig videre, der må jo være lagt mange penge i det allerede

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Feb 13
Skrevet kl. 00:33

Ja, der er ladt mange penge i dette, jeg har et par god personer indover som har været med fra starten, de er også ude og søge efter det sammen, så vi klør på.

Tak for dit indput.

vh Lasse Friis 

Fra Thisted
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 16
Fra  Idébank Thy Skrevet kl. 15:24

Hej Lasse

Alt kan principielt prissættes,også en opfindelse. Men skal vurderingen have værdi, skal det gøres professionelt, og så kommer det til at koste.

Har du en opfindelse der har stort potentiale, kan en vurdering være en måde at få adgang til finansiering, med sikkerhed i produktet/patentet. Men det kræver at produktet er færdig udviklet og der er lavet prototyper, samtidig skal der enten være et godkendt patent, eller en nyheds undersøgelse det siger at der kan opnås patent..

Som jeg forstår dig har du patentet, og mangler kapital til at udnytte opfindelsen. Her kan du vælge at søge efter investorer, som mange gør, men der er en anden mulighed i at låne penge med selve ideen som sikkerhed. 

Jeg ville gøre følgende, hvis jeg var sikker på at jeg havde det rigtige projekt -

Få en god revisor og en advokat med på projektet, lave et kanon professionel projekt plan/forretnings plan, hvor projektet var belyst ud over alle tvivl. Tage det med til banken, og sammen med dem finde de rigtige til at lave en uvildig vurdering af projektet, hvis den vurdering er tilpas positiv, kan banken gå med i projektet, med sikkerhed i din opfindelse.

Men det kommer til at koste at få lavet alt forarbejdet. 

Håber dette giver lidt inspiration..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)