Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fanger bordet ved betaling?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har været ret frustreret over at et rengøringsfirma som har arbejdet hos os privat i et par måneder.

Den sidste regning de sender, sender de hurtigere end vores kontrakt siger, og derfor er vi ikke opmærksomme på at den er kommet på mail.

Pga. dette, modtager vi en rykker per brev, og da rykkere er en ubehagelig ting at modtage, bliver der betalt i henhold til rykkeren med det samme.

Efterfølgende bliver vi opmærksomme på det faktum at fakturaen var sendt tidligere end den burde jf. kontrakten, og at der også er faktureret til en højere timepris end vores kontrakt siger.

Vi kontakter firmaet med henblik på at få vores rykkergebyr på 100 kr. tilbage, samt det der er betalt for meget i timepris.

Firmaet holder fast i at "bordet fanger" da vi har betalt, og at de har "retten på deres side". Men indrømmer samtidig at de har faktureret på et forkert tidspunkt, samt til en for høj timepris.

Efter lidt diskussion går de dog med til at tilbagebetale, men da der ikke kommer nogle penge, kontakter vi dem igen, og her påstår de at have sendt os til tilgodebevis i stedet for pengene. Vi påpeger at det ikke var aftalen, men firmaet er ligeglade og siger at der er grænser for hvad de vil finde sig i fra deres kunder.

Har de ret til at behandle os på den måde, blot fordi vi "kom til" at betale i henhold til rykkeren og dermed for meget?

Hilsen Den frustrerede, der nu selv gør rent

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 12:44

mohnsen:

Har de ret til at behandle os på den måde, blot fordi vi "kom til" at betale i henhold til rykkeren og dermed for meget?

I har naturligvis krav på at få jeres penge retur.  Sklriv til dem at i forventer pengene retur senest dato xxx  ellers vil i sende sagen til indkasso.

Er det et firma i skal bruge igen, kunne I overveje at ophæve samarbejdet.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:46

Hej ravn

Tak for hurtigt svar.

Er der en paragraf jeg kan henholde mig til?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 13:07

mohnsen:

Er der en paragraf jeg kan henholde mig til?

Du skal naturligvis henholde dig til den indgåede kontrakt. 

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 19:42

Lyder virkeligt som om det firma seriøst ikke har et ønske om at beholde deres kunder. Måske har de for meget at lave:/

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)