Når det er sagt, så mener jeg ikke at de gule
fagforeninger har nogen som helst berittigelse i Danmark, de er bare med til at gøre overenskomstområdet til en endnu større rodebutik. Jeg hælder nok mest til en norsk model.
Du har ret. Jeg syntes også din mobiltjek.dk promovere for mange virksomheder og du burde faktisk kun holde dig til et selskab.. Det er mere overskueligt og selvfølglig bedst for dine besøgende/kunder. Det er en kæmpe rodebutik med alle de mobilselskaber..
Jeg vil gerne uddybe min mening, hvilket også forklarer hvorfor du ikke kan lave den sammenligning.
1. A-kassen burde helt afskaffes og alle dagpengeudbetalinger burde komme fra det offentlige, præcis som med pension, S.U., kontanthjælp etc. og det hele skulle administreres fra samme udbetalingscenter, hvilket ville give en kæmpe besparelse i administration.
2. En fagforening burde være en sammenslutning af alle arbejdstagere, hvor der forhandles kollektivt om en overenskomst med arbejdsgiveren, hvilket i sidste ende også sparer arbejdsgiveren for tid, penge og resourcer. En fagforening skal ikke være en forretning, hvis eneste formål er at generere overskud til aktionærerne (de gule), men heller ikke en fagforening (de røde), der er politisk aktiv og bruger resourcer på en masse andre ting, som f.eks. hoteldrift, bankdrift (AL Bank) og forsikringsselskab (Alka).
Til gengæld er arbejdsretten en rigtig god opfindelse, der sparer samfundet for en masse udgifter.